Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. har vært på eu kontroll og fått for høy CO på tomgang.

byttet tennplugger. når jeg byttet pluggene var det olje på noen av de. på sylinder 5 og 6 mener jeg å huske.

og den lekker olje fra bakkant av motor. har ikke fått sett 100% hvor det kommer fra.

en kamerat kjørte bak meg når jeg dro på litt og da kom det svart røyk ut av potta. så på noen måte så brenner den olje?

når jeg kjører motoren litt hardt og stopper så drypper det olje ned på bakken.

Noen som har tips eller vært borti samme problem selv?

tar imot alle tips og råd :)

Mats

Skrevet

For å få slutt på oljelekk fra motor trenger du en ny toppdekselpakkning med tilhørende pakkninger rundt plugghullene.

Men det er værre med Co2 målingene, mulig ventiltettninger...!?

Skrevet

-ang for høy co kan en av lamda sondene være gåen, det var det på min M52 motor.

Hadde co på 2,50.

Catalysator kan også ha fått nok.

Momentet på toppdekselet er 10 Nm i følge Beisan Systems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...