pukkepukk Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Hei! Har en 520i E34 som jeg vurderer å sette turbo på. Noen som har gjort dette? Noen tips kanskje? Ser det er noen kit på ebay som ligger på rundt 6000 kroner, er disse å anbefale?
dunderdo Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Hei!Har en 520i E34 som jeg vurderer å sette turbo på. Noen som har gjort dette? Noen tips kanskje? Ser det er noen kit på ebay som ligger på rundt 6000 kroner, er disse å anbefale? Jeg er ett stort fan av turbo-konvertering MEN I det lange løp vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en bil med mere krutt orginalt enn å turbo-konvertere. PGA -Kostnadene -Driftsikkerhet -Alle timene med skruing -EU gokjenning -Faren for å bli stoppet av onkel... -Rissikoen for ulykker der DU blir sorte per uaz hvem/hva som forårsaker ulykken. -Pris tap ved eventuelt salg MEN for all del.. Det er jo ikke umulig hvis du legger bak deg alt som står over her. Ebay kit er stort sett kina varer å er av "ymse" kvalitet og er ikke det første jeg hadde satset på. Tror du kommer billigere ut av det å kjøpe noe i norge som hos A-Dekk eller Kimmitsport. Di er også å få tak på per tlf. Lykke til
Hoem Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 du overdriver litt angående "sorte per " ved ulykker. Det må faktisk bevises at det er den effektøkningen som er skyld i ulykken. Sorte per blir man uansett ved kjøring med sommerdekk når føret tilsier annet!
dunderdo Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 du har glemt en ting dunder! tenk på all moroa! Jeg vet det er gøy Men det må være lov å opplyse folk om rissikoen og hva det innebærer å gjøre noe slik kontra en ombygd M5 som er gokjent.. ÅÅÅ Minst like gøy
pukkepukk Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Skrevet Juli 8, 2009 du har glemt en ting dunder! tenk på all moroa! Jeg vet det er gøy Men det må være lov å opplyse folk om rissikoen og hva det innebærer å gjøre noe slik kontra en ombygd M5 som er gokjent.. ÅÅÅ Minst like gøy Men har ikke bare tenkt å gjøre dette fordi at bilen går bedre. Er arti å se om man faktisk får til. Har aldri turbo konvertert noen som helst bil før
conan Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Da burde du heller finne deg en gammal sierra ohc og konvertere den så har du en herje/burnebil og du slipper ødelegge bmw med inngrep og feilslåtte tekniske løsnsninger som koster pæææng og rette opp igjen...
Brian Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 du har glemt en ting dunder! tenk på all moroa! Jeg vet det er gøy Men det må være lov å opplyse folk om rissikoen og hva det innebærer å gjøre noe slik kontra en ombygd M5 som er gokjent.. ÅÅÅ Minst like gøy ÅÅÅ minst 5 ganger så dyrt. Av og til vil man bare ha en billigere løsning, og bortsett fra motorbytte kan et slikt kinasett funke helt greit. Eneste gjengangeren jeg har hørt om de kinakittene er at manifolden kan ha en tendens til å sprekke eller begynne å lekke. Gjør man det riktig så skal det gå an å kjøre greit med trykk på orginal motor. Skal selv igang med mitt prosjekt snart, hvor jeg skal turbokonvertere en orginal m50b20 motor. Satser på å legge meg på 0,7-0,9bar en plass, og da er det langt mer morro enn å hive nedi enn b25 motor uten turbo som hadde kosta meg omtrent det samme. Driftsikkerheten kommer minst like mye an på bruken tror jeg, ikke umulig å få den mest driftssikre bil til å knele om man går inn for det.
pukkepukk Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Skrevet Juli 12, 2009 Når jeg skal til med dette skal jeg gjøre det skikkelig for å sikkre meg at det holder. Motoren skal overhales, toppen skal portes og stemplene skal freses av. Gidder ikke koste på nye råder å stæsj, det er alt for dyrt. Men ihvertfall få dekomprimert motoren slik at man kan ladde litt trykk Har hørt nå ang kina kit at det er nesten bare manifoildene som er litt ymse kvalitet på. Den er ikke alltid like plan på den siden som skal sitte mot toppen, men det går ann å frese Skal se om man slipper datasprut og slikt for da blir det vell der problemene ligger når man skal bygge? Får en chip og større dyser så mener jeg at man slipper ekstra med dyser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå