dreyer Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 Hei, har fått et lite problem med ledningsnettet jeg ikke sjønner bæra av. problemet var at parklysa på venstre side av bilen gikk, så etter litt funket ikke parklysene framme og bake eller instrumentlysa, sjekket sikringen og da viste det seg at sikringnr. 37 var gått, (der stå ei 5A sikring men byttet til 10A som står på lokket). når sikring 37 er på har jeg lys i instrumentet og parklys på høyreside av bilen (framme og bake), men når jeg setter i 10A sikring som står det skal være på 33 så ryker den med en gang. dette er forsjåvitt noe som har skjedd den siste mnd.(alt lysa ikke funker som dem skal) men om jeg setter på ei 15A så ryker den etter noen sek, men med 20A har jeg testet å da lyser parklysa framme og bake når jeg vrir på bryteren samt det er lys i hanskerommet, men kommer ei susing i diskantane på annlegget selvom sterioen er av og samme er bilen, (bare parklys som er på) synst det virker litt rart at venstre side på bilen ligger på samme kurs som hanskerommet og høyre side har samme som intriørbelysningen? er det noen som har ei god forklaring på dette? hadde jeg vert EVIG takknemlig:) har foresten prøvd å tatt ut ei og ei lykt og sjekke om det er jordingsfeil i lykt men hjelper ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreyer Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2009 Hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soilborn Skrevet Juli 6, 2009 Share Skrevet Juli 6, 2009 Hvilken bil gjelder dette? Høres ut som e36, så jeg svinger i vei... Sjekk ut ledningsbunten som går fra karosseriet til bagasjeluka. Oppstår ofte en knekk her som forårsaker kortslutninger med samme symptomene du beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Juli 6, 2009 Share Skrevet Juli 6, 2009 kan bare svare spøsmåle om e36. de gjelder en e36 318i cab 94 mod. hvis de skulle hjelpe me å få svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreyer Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2009 heilt rett stianly e36cab Soilborn: så det er kun "kveilen" som går "fra" bilen til bagasjelokket? der feilen kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soilborn Skrevet Juli 6, 2009 Share Skrevet Juli 6, 2009 Ja, stemmer det. Skjedde med gamlebilen min. Samme symptomer. Da va det en "Knekk" i i lednings-bunten der, og jeg måtte åpne opp for å lodde sammen + isolere ledningnen igjen. Er verd en titt vil jeg nå påstå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreyer Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2009 gikk over å dro av "beskyttelsen" som var over og så ikke noe anntydning til at det var kortslutning der da. testet med 15A sikring og den var lonket tempratur på pinnene når jeg tok den ut etter et min eller noe sant. noe anna det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Juli 7, 2009 Share Skrevet Juli 7, 2009 koble ifra stereo`n og prøv med 10A sikring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreyer Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2009 kan prøve og ta av sterioen, men den har egen + og - rett fra batteriet til spiller og forsterker. slippert sikkert knitrelyden om jeg kobler av men har ikke musik da:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreyer Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2009 fant det ut:D var ikke noe gale med ledningene som går opp i bargasjeuka var fine dem:) problemet av når jeg la opp anntenne med aktivantelleforsterker i vinduet tok jeg - fra lampene under spilet og + fra remote fra spiller, der har kommet en ledningstråd fra PN'n over på + der oppe fordi jeg ikke fikk loddet det når jeg holdt på:/ men no er alt i sjønneste orden. å det forklarer susingen i annlegget også takk for alle svar, håper ikke noen er like klønete som meg:P omsåfall kansje denne tråden kan hjelpe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå