bmwJon Skrevet Juli 6, 2009 Share Skrevet Juli 6, 2009 hei, spør for en kjenning av meg som har bytta motor fra en: 93-mod, 316i m40 til en 97-mod, 316i m43...han har problem med at det da er startsperre på m43 motoren..han fikk med hjerne og ledningsnett lurer defor på om hvordan det blir å koble vekk dette?..haster!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Juli 6, 2009 Share Skrevet Juli 6, 2009 Bilen burde vel dras til et BMW verksted og få nullstillt hjernen, såfremt alle papirer er iorden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Juli 7, 2009 Share Skrevet Juli 7, 2009 han må ha ews boksen der satt i donorbilen, samt original nøkkel, dette må kobles i ledningsnettet, da starter bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Sjekk om hjernene er av samme levrandør.. Bosch.. For eksempel.. Om det er det så skal de være temmeli like.. Koble hjernen uten startsperre på og start bilen.. Hadde en 95 modell m3 motor i min bil og den boksen hadde startsperre.. Bosch hjerne.. Tok bare 93 m3 bosch hjernen jeg hadde liggende etter en motor som tok kveld.. Koblet den på og bilen startet med en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 det er 2 forskjelige motorer, så det fungerer ikke med hjerner fra andre motorer, m3 3 liter har ikke startsperre, kun 3,2 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe36m3 Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Er litt spesiellt det eksemplett du kom med angående 3 liter, for den motoren kom jo i -93, uten startsperre, men på -95 mod. kom denne også med ews2 (som de fleste E36`er fikk i -95) så på 3 literen kan man bare montere hjerne uten ews2, og den sviver! Visst den motoren du har satt i hadde vært "lik" på -94 og -97 ville jeg tro du kanskje kunne vært heldig og bare brukt ein -94 hjerne, eller så må nok ews2 monteres i bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Hmm.. Kan vel stemme ang 3 literen.. Men en m40 og m42 er ikke så ulike motorene.. Enn å bytte kabelnettet så man fikk brukt orginale hjerna da? Aldri rota me 4 sylindret møkk men vet det går på 6erne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2009 ok, takk for mange svar..skal se om det blir ordning på greierne:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 fikk du til eventuelt hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2009 han jeg skulle hjelpe, dro på ferie. så skal ta det igjen når han kommer igjen..kan evt. fortelle hvordan det gikk da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 trengs ikke. men du kan fortelle hvis du vil da. kjekt å vite. min m43 var de vist ikke startsperre på.:S var paterie som var litt dårlig kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå