Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har per dags dato kjørt med gåen takluke i over 1 mnd.

Ikke at det har vært noe stort problem, men jeg må kjøre med plastikk trukket over takluka, fordi motoren er gåen og dette skjedde da luka var åpen.

Jeg plukket ned noen deler, og så at wirene hadde krøllet seg SKIKKELIG under undertaket.

Jeg har fått tak i nytt taklukesystem, og venter bare på å få tatt ned taket, for så å festen inn det nye systemet, men hvordan skal jeg gå fram etter jeg har plukket ned innertaket?

Har forresten ikke sjangs til å flytte luke fram eller tilbake med håndmakt.

Noen som kan hjelpe meg, og komme med noen gode råd om hvordan jeg skal gå fram? :)

På forhånd, takk.

Espen

Skrevet

Den rikker seg ikke engang. Når jeg vrir med umbrako flytter bare wirene seg litt fram og tilbake, men selve luka flytter seg ikke.. Jeg tror de klossene som holder wirene på plass har løsnet litt slik at wirene får fritt spillerom, og dermed har krøllet seg skikkelig.. Tror det er derfor jeg ikke får flyttet luka noe.

Nei, kommer ikke til slik at jeg får klipt wirene, men det gjør jeg sikkert når jeg skal ut med taket, men da er det jo ikke noe vits i å klippe, når jeg skal skifte hele systemet..

Ingen som vet hvordan jeg skal gå fram når jeg skal gjøre dette? :)

Skrevet

Du skal bytte hele takluke kasetten?

Løsne håndtak og solskjermer. Evt andre ting som er skrudd fast gjennom taktrekket/taket.

Skru løs motoren/sveiva.

Så er det torx skruer hele veien rundt kasetten som du ser, disse må skrus ut.

Før du skrur ut alle, låsner du "slange-klemmene" på de fire slangene som er der (takluke-drenering). En i hvert hjørne.

Så er det bare å holde hele dritten mens du løsner de siste skruene. (må kanskje rikke litt på den..)

En annen ting er at du kanskje har annen farge på blekket på den "nye" takluke kasetten? Slik at du vil bytte over den gamle for å få riktig farge e.l.??

Hadde en link til hvordan det ble gjort.., skal se om jeg finner den igjen. Tror da at luka må åpnes litt, slik at trekket kan skyves manuelt med hånda, for å komme til noen skruer under..

Skrevet

Ja, skal bytte hele kasetten :b

Okei, nå skjønner jeg litt mer om hvordan det foregår ;)

Når du sier: "En annen ting er at du kanskje har annen farge på blekket på den "nye" takluke kasetten?", mener du da selve luka, eller hva tenker du på?

Begge kasettene (den ødelagte) og den nye kommer fra cosmicsvarte biler tror jeg. I allefall den jeg har. Men forklar gjerne hva du mente :)

Hadde vært supert om du hadde funnet den linken hvis jeg må bytte over. Men ikke stress så veldig.

Har litt demontering/montering jeg må ta.

Litt OT, men skal av med hengerfeste.. Hvor går ledningene opp fra strøm-mottaket? Går de opp i bagasjerommet og inn på baklysets strømkrets?

Skrevet

Med 'blekket' mente jeg selve metall/karosseri delen som sitter oppå luka. Den som er lakkert ja :-)

Er det samme farge, er det jo ikke noe problem.

Ang hengerfeste pleier de gå opp i strømkretsen til baklampene ja.

Enten om det er brukt tyvklemmer på ledningene, eller et lite nett med kontakter/plugger som er koblet mellom bilens el-nett og baklyktene. Det ser du lett når du har fått løs den plast plata bak der.

Skrevet

Hehe, okei :) Da skjønner jeg..:b

Ser ut som jeg må bytte.. Veldig mye riper i den nå. Kom med varebil, og den hadde visst rullet rundt en gang :S Så må nok bytte ja .. :P

Okei :)

Sjekket i sted, og det vart brukt strømtyver. Enklere blir det jo ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...