AlXz Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Hey. Gjelder en m50b25 non-vanos med chip. Høy HC og CO i utslipp. Noen som vet hva dette kan komme av?? Er noe feiltenning, tror dette kommer av litt falskluft. (Hull i gummibelgen mellom lmm og spjeld på motoren) Tennplugger skal være nye mener jeg. Har tall på utslippet, men ikke helt tilgjengelig akkurat nå. Takker for hjelp
E36Cab1 Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Høy HC tyder på dårlig forbrenning,ofte i sammenheng med enten slitt motor og/eller feil på motor og motorkomponenter. Kommer nok av den feiltenninga di som slipper mye hydrokarboner ut i eksosen. Høy CO tyder på feit blanding,og henger ofte sammen med høy HC. F.eks virker ikkje lambda-sensoren din,fungerer heller ikkje katalysatoren din da den er avhengig av svingningene i lambdaen/AFR for å opprettholde oksygenmolekyl-opplagringa i kat'en for å fungere. Fiks alle feil og ta en ny måling.
Ballder Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 Kan vel også være en indikasjon på lekkasje i eksos før lambda, men slikt hører man som regel.
///MPower Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 hvis en bil fusker på tomgang og har høy hc, men den er helt fin under belastning og kjøring, hva kan det være?
E36Cab1 Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Kan være så mangt,men fjuskinga gir høy HC pga dårlig/ufullstendig forbrenning som nevnt tidligere. Hvilken motor er dette egentlig?
AlXz Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 Har ny silikon slange fra lmm til innsuget.. Men hva gjør jeg da med slangene som orginalt går inn i gummibelgen ?? Må kanskje lage til noe, slik at dem fortsatt er tilkoblet der? Tenker jeg kjører en diagnose snart, vil vel få noen feilmld. m.t.p lambda, feiltenning, e.l.?? E36Cab1: Er vel motoren til ///MPower du spør etter nå?
///MPower Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Kan være så mangt,men fjuskinga gir høy HC pga dårlig/ufullstendig forbrenning som nevnt tidligere.Hvilken motor er dette egentlig? m60b40. ikke mye fusk, men det er noe der som ikke stemmer helt. fusken kom etter det var bygget om til manuell gir, kan det være noe med hjernen som tror den fortsatt har auto? omprogrammering? eller noe så enkelt som en temp sensor? tar en stund før den blir driftsvarm i følge måler, og den har tendenser til og gå fra rett opp til ca halvparten under kjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå