Gå til innhold

Bilder av subwoofer i E36 Touring

Anbefalte innlegg

Ble såpass fornøyd med utseende på subwoofern i bilen min at jeg tillater meg å slege ut et par dårlige mobilbilder. Fruen har stukket av med digitalkameraet :evil:

Kassen er trukket med stoff fra en original bunnplate i samme farge som interiøret!

91g22dwi72jryskb36ae.jpg

l8hmopcmklca7h5abqfk.jpg

1yp6s8hwvkpoc8ci8a0d.jpg

Elementer er 10", fra Resonant Engineering, heter RE10. Det spiller optimalt i 14 liter lukket kasse, og fungerer med kasse ned til 10 liter. Tror min kasse er rundt 11-12 liter.

Den blir forsynt med 250 watt fra en Fusion EN-AM6001 monoblokk som er plassert i batterikasse bak på høyre side. Dette er mao en noe diskret stereo, akkurat som tenkt før jeg startet prosjektet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 2 years later...

Ganske beklagelig at jeg har vært utenfor BMW-verden så lenge, men sub'en spilte bra i forhold til størrelse. Ingen som ble skremt av den på utsida, men den spilte pent og nøytralt inni bilen med helt greit trykk til å kunne vært en liten familiebil, tok jo ingen plass fra bagasjerommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Byggingen var en rimelig lang prosess, lenge siden nå men prøver å huske....

Baksiden er støpt i glassfiber/polyester, hentet fra biltema.. Startet med å lage form av baksiden inn mot karosseriet av papp tapet sammen, la så plastfolie over formen og støpte med glassfiber/polyester. Løsnet så støpverket fra forma. Etter det var det litt kutting og støping på nytt for å tilpasse og utnytte rommet på siden enda bedre (litt dårlig form). I front, det som sess, er en hobbyplate 18mm som er lim inn i glassfiberkassen. Siden baksiden er av glassfiber ble det også limt inn noen avstivere fra front til bak. Etter det er det lagt litt fyllmasse for å få det til å passe fint inn, i tillegg er øverste del en del av orginalluken som skal være der, så det er lett å evt ta den ut! Baksiden av kassen er også kledd med type lyddempematte for å hindre direkte kontakt mot karosseri.

Enormt med jobb, særlig i og med at bilen ble solgt bare halvannet år etterpå :(

Men ville nok gjort det på nytt om behovet skulke melde seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...