Gå til innhold

har et lite problem med en foring eller noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis du ligger under bilen å ser rett opp i diffen så er der 4 forings lignende ting. tror de er foringer. der er 2 stk med bolt tupp. å 2 med bolt ende. hvis dere skjønner,

den til venstre med bolt ende. kan jeg dra rett ut. og der er ingen gjenger på bolten jeg drar ut.. den er i tilleg underkant av 7 cm lang. er dette feil? å eventuelt hva skal jeg gjøre for å ordne dette?

takker for all hjelp og svar

Skrevet

Disse boltene til traversen er festet i noen "kopper" som igjen er sveist fast til karosseriet under setet bak. Det kan være at bare gjengene i den bolten er ødelagt, men det skal være mer en bare 7 cm lang

Merker du noe "dunkelyder" når du clutcher/girer?? Se etter svakheter/revner i karosseri rundt de foringene bak, da dette kan høres ut som et "Subframe Disaster" scenario.

Skrevet

helvette var de jeg trodde de kunne høres ut som.:( eneste greia er at bilen blei godkjent med det:S men syns ikke jeg så noe spesielt revn der bak. men de skyter litt når jeg girer. men ikke sann veldig

Skrevet

Prøv å senk traversen litt slik at du fått sett bedre. Du må uansett ned med traversen for å få reparert dette mener jeg. Anbefaler at du får sveist på forsterkninger fra M3, da disse sprer belastningen over et større område slik at du slipper en evt fremtidig SFD (Subframe Disaster)

Hvis du ikke har en SFD akkurat nå så kan det skje i fremtiden, selv med en motorsvak bil slik som 318i, og jeg garanterer at det vil skje i løpet av kort tid hvis du bare kjører med 3 bolter i traversen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...