Gå til innhold

Bilde av lav e30 m3

gnmfr
 Share

Anbefalte innlegg

• 1 month later...

En viss sammenheng med at det ikke er så mange e30m3 som subber med org fangere, er vel litt fordi de fleste kjører med 17" og 18" på m3 fordi hjulhusene ser litt tomme ut med feks 16" i forhold til hva std e30 gjør med samme felgdimmensjon. I tillegg til at breddingen er ikke så mye større enn std e30 (ikke skyt meg om jeg tar feil :P)Og diameteren på felgene spiller jo en rolle på hvor høy bilen blir fra bakken og opp, selvom bilen kanskje i utgangspunktet er senktet 60-80mm.. (i forhold til std e30 høyde)

For all del, bare en teori fra min side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hawkon er faktisk inne på noe i mindre grad. Touringen min har stått på både 15", 16" og 18" med dekkdimensjoner som er innenfor 5% toleranse grense. Høyden varierer noe. Om man er på minus siden eller pluss siden på de forskjellige settene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel eieren som definerer bruksområdet til bilen sin. Og de har alle sine egne meninger om hva som tar seg best ut/mest hensiktsmessig med tanke på hva grunnen deres er for å eie øyenstenen deres. Er eieren ute etter showlook på en std e30, er veien for mange å skamsenke dem- og ha små felger på for å få det kjente tyskerstuket med strekk i dekkene osv.. Dette går til en viss grad ut over kjøreegenskapene i de mest ekstreme tilfellene.. Jeg tror kanskje at de som eier en e30m3 og som bruker den utelukkende som showbil- mener den kler best store felger. Altså at de ikke må kompansere for kjøreegenskaper for å få utseende dem er ute etter.. Og da med teorien min om at e30m3 ikke har så alverdens mye større hjulhus enn en std e30, så er det rett og slett ikke mulig å skamsenke dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...