R.E.H Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 tenker på å bygge 2,7 sugemotor nå hvordan gjør dere andre som har bygd et slikt bygg? eta/diesel veiv og b20 råder vet jeg.. men med eta veiva (81slag) og b20 råder(130mm?), vil jo stemplene komme 1 mm høyere opp, kontra originale råder (135mm) og original veiv(75mm slag) stemmer ikke disse tallene? hvis jeg da kjører med en toppakning som er +0,3mm vil jeg da komme unna med det? siden man kan slipe ned toppen ca0,8mm uten at det går galt? er jeg på villspor eller ca på rett spor? alt må jo kontrolleres uanz da, men håper på å få noen tilbakemeldinger fra noen av dere som har gjort dette før meg, og som fungerer:) Mvh
Gjest Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 Stemplene vender vel 2mm lengre ned i blokka. Så du bør plane blokka for å få riktig komp for sugemotor.
BMW327 Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 du har da altså en m20b25? sett inn ei veiv fra 2.4 12v td å 2.0 12v råder. da har du det bra! planer toppen fint! eta er orginal motoren!
Allez Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 bruk eta stempel så slepper du plane noe:) brukte selv super eta stempel 10,2:1 i komp
R.E.H Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 ja har en m20b25.. noen som har de rette målene på eta veiva og b20 rådene da? for hvis målene er rette, skal jo resten være rett og da?
Fixfax Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 ellers koster det vel ikke allverden og plane blokka heller. Hørt at de som kjører 2.7 sug ofte bruker 535 lmm og dyser samma som folk med snik turbo bare ett tips
Gjest Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 ja har en m20b25..noen som har de rette målene på eta veiva og b20 rådene da? for hvis målene er rette, skal jo resten være rett og da? Veiva har 81mm slag og rådene er 130mm lange. Du må dele den ekstra slaglengden på 2,Stemplene vender derfor 3mm lengre oppe enn med 75mm slag. De vender også 3mm lengre nede i syl. Når du da bruker 130mm råder vender de 2mm lenger nede,i forhold til 75mm slag og 135mm råder.
BMW327 Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 jeg byggde en 2.7 av en 2.5. satte inn diesel veiv å 2.0 råder+ noe små ting. startet opp å kjørte i vei! planerte ingen ting jeg da. 325e (2.7) eta er orginal motor!!
R.E.H Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 ja har en m20b25..noen som har de rette målene på eta veiva og b20 rådene da? for hvis målene er rette, skal jo resten være rett og da? Veiva har 81mm slag og rådene er 130mm lange. Du må dele den ekstra slaglengden på 2,Stemplene vender derfor 3mm lengre oppe enn med 75mm slag. De vender også 3mm lengre nede i syl. Når du da bruker 130mm råder vender de 2mm lenger nede,i forhold til 75mm slag og 135mm råder. selfølgelig:D skjønte ingenting en stund, litt rask i avtrekkeren:P noen som har eta stempler å selge da? de mahle høykomp stemplene, hvor havner kompen på disse, men original veiv/råder? hvis det ikke er forskjellige typer? ringte litt rundt idag for å høre hva firma hær i byen tok for å slipe av blokka. havnet fort på nesten tre tusen... synes det var dyrt:S
R.E.H Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 jeg byggde en 2.7 av en 2.5. satte inn diesel veiv å 2.0 råder+ noe små ting. startet opp å kjørte i vei! planerte ingen ting jeg da. 325e (2.7) eta er orginal motor!! hvis du kun byttet veiv og råder, slik du sier her, vil du jo ha en helt crappy komp for en sugemotor...
furis81 Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 d koster å bygge motor!! spess suge motor med HK!
E30_Dale Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 Har eta veiv jeg 81mm, og smidde stempel for M20B25 for de som er interressert:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå