plexxipuz Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 skrudde litt på bilen i dag så kom jeg over at denne delen er ødelagt membranen inni den er det ett stort hull i =/ hva er denne til ? er på en 318is motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Er vel en del til innsuget.. Kan ikke helt skjønne hva det er når jg ser det på bildet men! Sikkert noen spom har peiling på 4`er her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2009 sitter på innsuget ja virker som om det er en vakum klokke eller noe. er ett spejld på den også så er den kobbla til en kontakt med 2 ledninger så den styres at noe i alle fall skulle likt å visst hva denne var til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Hos GS er den bare navngitt som "Innsugsdel" på 318isM44 motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2009 ja det jeg å fant ut=/ kan den ha noe med lambda å gjøre siden det er den eneste feilkoden jeg ikke får fjerna fra bilen min så har trodd det har vært hjernen helt til jeg fant denne defekte delen, siden har hørt at noen ting kan påvirke vedrandre så kan hende jeg har flaks=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Nr.6 på bilde er en justeringsenhet, den åpner eller lukker membran for å gjøre innsuget "lengre" eller "kortere" alt etter hvor mye gass du har på bilen. Ett "langt" innsug gir høyere moment f.eks. Så den kan ha noe med lambda/avgass feilen din å gjøre, siden det er hull i din vil du få "for mye" luft inn i forbrenningen når membran skulle vært lukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 okei =) håper dette er feilen så lambda kodene går vekk=) lurer på hva navnet er finner den kun på GS tenkte om koed eller noe hadde denne delen også til en litt rimligre pris å=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Delen/ventilen heter DISA Valve og DISA står for "Differential air intake control" Så vet du det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 tusen takk:D da skal jeg se etter den delen=) håper det er flere enn GS som selger den;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Nr.6 på bilde er en justeringsenhet, den åpner eller lukker membran for å gjøre innsuget "lengre" eller "kortere" alt etter hvor mye gass du har på bilen.Ett "langt" innsug gir høyere moment f.eks. Så den kan ha noe med lambda/avgass feilen din å gjøre, siden det er hull i din vil du få "for mye" luft inn i forbrenningen når membran skulle vært lukket. Ser ut som du kjenner litt til denne delen. Forstår jeg deg slik at revne i dette membranet/feil på ventilen også da kan gi en "Mager blanding" feil med tilhørende lysende motorfeil varsellampe? Sliter med denne 171 meldingen/varsellampen (318/M43) som kommer igjen og igjen, selv etter Inspection II service med bytte av plugger og filtre. Både MAF, lambda og veivhusvent skal være i orden. Ikke funnet lekkasje i slanger og belger mellom luftfilter og innsug heller . Er det mye jobb å skru ut denne for å sjekke, og bør da i så fall pakningen skiftes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cubetito Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Nr.6 på bilde er en justeringsenhet, den åpner eller lukker membran for å gjøre innsuget "lengre" eller "kortere" alt etter hvor mye gass du har på bilen.Ett "langt" innsug gir høyere moment f.eks. Så den kan ha noe med lambda/avgass feilen din å gjøre, siden det er hull i din vil du få "for mye" luft inn i forbrenningen når membran skulle vært lukket. Ser ut som du kjenner litt til denne delen. Forstår jeg deg slik at revne i dette membranet/feil på ventilen også da kan gi en "Mager blanding" feil med tilhørende lysende motorfeil varsellampe? Sliter med denne 171 meldingen/varsellampen (318/M43) som kommer igjen og igjen, selv etter Inspection II service med bytte av plugger og filtre. Både MAF, lambda og veivhusvent skal være i orden. Ikke funnet lekkasje i slanger og belger mellom luftfilter og innsug heller . Er det mye jobb å skru ut denne for å sjekke, og bør da i så fall pakningen skiftes? jeg hadde samme problem som deg. motor lampa kom hele tiden. byttet den ventilen pluss to elektriske sensorer som regulerer retur eksos ved kaldstart. da ble allt bra igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Hei cubetito, takk for tipset. Vet at mange sliter med denne EGR ventilen på dieselmotorer, men på M43 motoren er det vel ikke noen eksosretur. Ser ut på denne som om en luftpumpe trykker luft gjennom ventilen og ut i eksosen. Det er i alle fall ikke noen eksosgass som føres tilbake til innsug, slik det beskrives i flere tråder. Tok av slangen på pumpesiden av ventilen. Fra sideinnløpet på ventilen ser innsiden skinnende blank ut, så jeg tviler på at denne er kokset som på dieselmotorer. Ser dog logikken i utskiftningen din. Dersom ventilen eller styreventilen feiler, kan kanskje luft trykkes utilsiktet inn i eksosen slik at lambda indikerer mager blanding i forhold til MAF (uten at det indikeres komponentfeil på lambda eller MAF). Skal prøve å frakoble styreventilen for å se hva som da skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå