oldschool Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 Hei. Har ovennevnte bil og gått som ei klokke til i går. Plutselig begynte den å fuske, for så å dø. Prøvde å starte men bare kinner. Rullet den inn på siden og gikk for å prøve etter en halvtimes tid. Da starta den og fikk i 4-5 minutter før den stoppet. Prøver jeg da å starte bare kinner den. Så lot jeg den stå i noen timer og tenkte kaksje den starta så jeg fikk kjørt den hjem siden den stoppa 200 m hjemmefra. Den starta og gikk i 31,5 minutter for å være nøyaktig. Altså den bare stod på tomgang til den stoppa. Igjen kinner den om jeg så prøver å starte. Sån holder den på og jeg kan jo ikke stole på den. Akkurat som noe gir seg når det blir skikkelig varmt. Noen som kan ha en minste ide om hva det kan være? Evt, hvordan er det å kjøpe slik Carsoft utstyrt fra Carsoft for diagnose? Er det bra saker eller bortkasta penger? Håper noen kan hjelpe meg på vei og på forhånd tusen takk
oldschool Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 Var inne på tanken, men kan de kutte ut og komme på denne måten? Virker jo som om det er hver gang den blir skikkelig varm at det skjer. Trodde de var mer at de røk helt når de røk. Evt. vil motor stoppe hvis veivsensoren ryker? Hva med bensinpumpe?
ketil74 Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Hei,fikk akkurat det samme problemet på en 93 325i jeg hadde engang.Den kunne stå på tomgang i noen minutter så stoppet den plutselig.Opplevde også under kjøring at den fusket innimellom.Det var vel kamakselsensor som var gåen såvidt jeg husker,det skjer at den "kommer og går"men til slutt sto den dønn og nektet å starteTa en diagnosetest så finner de feilen med engang,tipper det ikke er noe mer alvorlig enn dette.Lykke til:)
oldschool Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Skrevet Juli 10, 2009 Tusen takk. Jeg har bestilt meg Carsoft 7.3.5 fra Carsoft i Belgia i dag, så gleder meg til jeg får det og får kjørt en diagnose på den. Men skal ikke Check Engine lampa lyse når en slik sensor feiler?
amgondal Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 sjekk ut denne siden for diagnose utstyrhttp://bilkabel.com/index.php?mai ... ex&cPath=4:
ketil74 Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 Opplevde ikke at check engine lampa lyste på min,måtte jo også skifte veivakselsensor på min e39 520i og den lyste heller ikke der.
teexeln Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 skjedde med min og for et år siden, stoppet ikke men mistet all kraft.. tror den gikk i nødprogramm. tok en diagnose og fant ut at det var kamsensoren, bytta den og veivaksel sensoren med det samme for begge de er en svakhet særli på 96-97mod. bilen ble som ny etter det. vil tippe det er en av dem som har kvelda hos deg og for symptomene kan variere fra stopp til fjusk osv. og chek enginelampa lyser ikke. intresant å høre når du har tatt diagnose. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå