soltvedt Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 Jeg driver å fikser på en E36 318 som ikke starter. Jeg kjørte den en lørdags kveld, parkerte den en halvtimes tid, og skulle til å starte igjen. Bilen startet nesten, og ville ikke mer. Starter går fint rundt, har sjekket gnist, og det er gnist på alle plugger, så det er bensin som ikke kommer fram. Sjekket om bensinfilter var tett, og det var gromsete og svart, så har satt i et nytt i tilfelle det var tett.. Ingenting skjer etter det. Har kryss-sjekket med min 318IS, pumpa til 318 funker i min IS, men den funker ikke i 318. Altså, pumpa funker, men gir ikke bensin helt fram. Kontakten til pumpa har bra jording, og får pluss når den startes Kan det være et styringsrelet? Har også kryss-sjekket alle rele¨er ved sikringer, og bilen starter fortsatt ikke.. Er det et relet jeg ikke har finni som må byttes? Mvh Fredrik Soltvedt
AlXz Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Bensinrelé-et sitter ved siden av sikringsboksen. På sida av boksen sitter det 3stk relé-er. Ett av disse.., (husker ikke hvilken farge). Bensinpumpa får strøm.., var sånn å forstå?
kbteknik Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 det ene relæ har en tykk grøn/lilla ledning, denne ledning går til bensinpumpen, så hvis du prøver å legge en ledning fra + til grøn/lilla ledning vil pumpen starte, da kan du sjekke relæet, gjerne ta ut styreenheten, da der ofte kommer fukt inn til den og da blir den litt uvillig
soltvedt Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 Bensinrelé-et sitter ved siden av sikringsboksen.På sida av boksen sitter det 3stk relé-er. Ett av disse.., (husker ikke hvilken farge). Bensinpumpa får strøm.., var sånn å forstå? Hmm, jeg har kryssjekket alle rele'er med min bil, og det hjalp lite dessverre. Bensinpumpa får strøm ja, den vil bare ikke ikke trykke no bensin framover tror jeg.. Så håpa liksom det var et rele jeg ikke hadde funnet da, for høres jo ut som det er et innslasg-rele eller no
soltvedt Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 det ene relæ har en tykk grøn/lilla ledning, denne ledning går til bensinpumpen, så hvis du prøver å legge en ledning fra + til grøn/lilla ledning vil pumpen starte, da kan du sjekke relæet, gjerne ta ut styreenheten, da der ofte kommer fukt inn til den og da blir den litt uvillig Tja, går jo ann å prøv det såklart.. Prøvde pumpa i bilen min, gikk som bare det den, men når jeg setter pumpa i den andre bilen, så ere ingen action..
fazerfreak Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 har du sjekket hvor langt fram du får bensin da ? koble av etter besninfilter og prøv å fylle ei flaske, vist det går så prøver du på retursiden. vist du har strøm på pumpa så virker både veivsensor og rele.
soltvedt Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 har du sjekket hvor langt fram du får bensin da ? koble av etter besninfilter og prøv å fylle ei flaske, vist det går så prøver du på retursiden.vist du har strøm på pumpa så virker både veivsensor og rele. Koblet av den ene slangen ved bensin filter, kom ingenting. Og koblet av den andre bensin slagen. Kom ingenting. Prøvde å starte, kom ikke noe bensin da heller. På kontakten har jeg jording hele tida, + får jeg bare når jeg prøver å starte.. Sånn skal det tydligvis være siden det skjer akkurat sånn på min egen bil som funker.
kbteknik Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 sjekk om der er 12 volt når du prøver å starte, kan være jordingen der er dårlig, nå som du har sjekket pumpen , må det nødt til å være noe eleltrisk, pumpen er ikke trykkstyrt, så den skal gå konstant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå