AlXz Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Når jeg slipper opp gassen eller gasser, så høres det ut som akselen slår litt.. Kommer en klunke lyd ved giring / gass av-på. Spessielt om jeg slipper gassen brått, eller gasser brått. Ved å ligge i et litt høyt gir rister hele bilen litt.. Kan dette være lagere på mellomakselen? Noen tips for å sjekke om det er dette? Gjelder en e36 320i
E36Cab1 Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Det kan det jo være,eller traversforinger i bakstilling som er en svakhet. Lett å sjekke begge deler viss du først skal under bilen.
AlXz Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 Ok Men om det er mellomaksel.., da vil jeg kjenne slakk i denne ved å dra den litt i alle retninger?? Om det er bakstillinga.., da ser jeg det på foringene? El kjenner slakk på den? Takk! xD
torfinn9990 Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Dersom det er kryss på mellomakselen så skal man kunne kjenne slakk ved å vri den frem og tilbake. Husk å sette kassa i fri. Slakk i kryssene fører svært ofte til vibrasjoner, så dersom du ikke har det er det neppe det. Husk på at bakaksel vrir seg ved gasspådrag / slipper opp. Hvis det er dårlige foringer bak vil du nok kunne høre dunkelyder. Torfinn
AlXz Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 Er ikke så mye vibrasjoner mener jeg.., er noe om jeg ligger i høyt gir / lavt turtall.. Hørt noe snakk om den skrua bak på diffen også.., men må vel nesten bare komme meg under og sjekke =) Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå