Gå til innhold

E30 M3 coupevifte død og bremseproblemer. rask hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, sugen på å handle en rød e30 M3, men coupevifta er helt død. hvor sitter den, og kan det være noe annet en gåen motor?

Og bremsene, bilen har stått en stund. Prøvde den nå, bremsene tar helt inne, og de er svake. langt fra sjans til å låse hjulene. bremseveska er på et greit nivå...

noen? trenger raske svar :)

Mvh Bjørn

Skrevet

sikkert vifta som er død. var det på min også. den sitter under viskerne, bak lokket i motor rommet.enkel å skifte koster ca 1tusen :)

Skrevet

ah kjekt a :) har handla bilen seru :D

Men de bremsene lurer jeg litt på. Pedalen tar helt inne, og det går ikke ann å pumpe pedalen hard, det tyder vel på at systemet ikke er tett vel?

bremser ikke veldig bra heller, så må gjøres noe med!

tips?

Skrevet

hmm ok... hvor sitter denne?

er det slike symptomer man får når den er gåen asså?

tenkte kanskje lekasje i systemet et sted, men aner ikke, har ikke hatt bilen lenge nok til å vite om den lekker...

Skrevet

sant så sant. Har en update da, vifta begynte plutselig å funke, men bare på nivå 4, hva er galt?

Bremsene:

Har ikke sjans i havet til å pumpe bremse pedalen hard, og den gikk fra max til min. nivå på bremseveske veldig fort, men går ikke lavere en det...

kan det tyde på lekasje i selve pumpa? må under bilen å kikke i morra.

Skrevet

På E34 sitter hvertfall viftemotstanden i venstreveggen i fotbrønnen på passasjersiden, byttet denne da jeg kjøpte min. Fant en DIY på viftemotstand til E30:

http://e30.bmwdiy.info/aux-fan-resistor/index.html

Slavesylinderen sitter rett under bremsepedalen, for meg høres det ut som det er indrelekkasje i den eller en annen komponent siden du sier det ikke lekker bremsevæske noe sted og bremsevæskenivået er normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...