Howrd Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 Skal punkte på et bakstykke på min E30 med MIG, og lurer på hvilken tråd jeg skal bruke på apparatet, står på 0,8 tråd nå, synes det ble litt for groft når jeg sveiste gulv.. Er det anbefalt med 0,6? Evt, koster det mye for en rull med 0,6 tråd? Skal også valse hjulbuen etterpå, får jeg til å helsveise et stykke oppover der, uten at det slår seg skikkelig? Har et bilde som forklarer hvordan sveisen vil gå sammen med hjulbue her
furis81 Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 d er væl helst sveiseren d kommer ann på om du må ha tynnere tråd.... selger d ikke tråd på biltema da??
Howrd Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Skrevet Juli 11, 2009 d er væl helst sveiseren d kommer ann på om du må ha tynnere tråd....selger d ikke tråd på biltema da?? tror kanskje de gjør det ja, men kan jo ikke så mye om hvilken jeg skal velge ser jo at det står Ø0,6 da, og at det ikke er rustfri eller alu.. men hvilken type skal jeg velge?
furis81 Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 jeg er ingen expert på dette... men flink å sveise når jeg får tildelt d rette.. men sveisetråden du skal bruke er vel denne: homogen sveisetråd for sveising i karbonstål og lavlegerte ståltyper. men vel så viktig er d att gassen er beregnet på denne type svart stål som du skal sveise.. er apparatet rigget med gass for rustfritt så vil du nok ikke få samme fine resultatet..!
Howrd Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Skrevet Juli 11, 2009 apparatet er rigget med gass for svart ja Så på den tråden jeg også, men ble usikker når det sto "karbonstål og lavlegerte ståltyper"
furis81 Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 svart stål er nå væ så lav legert som man får det om jeg husker rett fra smaenføyingstimene mine.. jeg fikk 6er
furis81 Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 btw.. www.google.no er en fin søkemotor.. Dette er jo tross alt ett universielt spørsmål.. tenke du kan søke deg fram til mye på 20-30 min
Howrd Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Skrevet Juli 11, 2009 takk for svar da Blir vel jeg finner ut av det, har bare så lyst til å bytte ut 0,8 tråden, for å se om det blir litt lettere å få bedre resultat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå