Gå til innhold

Tips til forsterker?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå gått til innkjøp av en ny 1000w pioneer sub og trenger en ny forsterker som kan tåle MYE mere enn de jeg har nå ;)

Jeg har 2 stk Audio Tech forsterkere, tror det er et ukjent merke.

Den ene er på 200/250w, mens den andre er brokobla å ca 400w ;)

Jeg når ikke halve effekten av subben engang, med disse forsterkerene!

Setter pris på alle forslag! Helst ikke så langt over tusenlappen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare si: du må ikke ha "1000watt" forsterker til "1000watt" sub.. kan fint kjøre en "1000watt" sub på 100watt forsterker.. finn et skikkelig merke istedenfor det tullet med mange tusen watt.. det er bare SKRYT av en effekt som ikke er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det e lett å finne med 1000w rms til 5000 eingang ^^

Min jbl GT700.1 har 425rms ved 4 ohm, å den var jo dyr nok ^^

link til pioneer sub?

det er snakk om sånne jalla watt her.. bassern der går ikke lavt nok til at du trenger noe spesielt mye forsterker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det jeg mener.. Selv om det står 1200W på suben, så trenger du ikke en 1200w rms forsterker ^^

Letteste er å ringe feks bilradiospes å oppgi nr på sub, å spør hvor kraftig forsterker du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det jeg mener.. Selv om det står 1200W på suben, så trenger du ikke en 1200w rms forsterker ^^

Letteste er å ringe feks bilradiospes å oppgi nr på sub, å spør hvor kraftig forsterker du trenger :)

men han karen på bilradiospes er en luring, så pass på ;) han forandrer mening og forskjellige merker osv fra gang til gang du snakker med han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det jeg mener.. Selv om det står 1200W på suben, så trenger du ikke en 1200w rms forsterker ^^

Letteste er å ringe feks bilradiospes å oppgi nr på sub, å spør hvor kraftig forsterker du trenger :)

men han karen på bilradiospes er en luring, så pass på ;) han forandrer mening og forskjellige merker osv fra gang til gang du snakker med han :P

hehe, er jo noen der som ikke har heilt kontroll..

Men fant ein så va flinke ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det e lett å finne med 1000w rms til 5000 eingang ^^

Min jbl GT700.1 har 425rms ved 4 ohm, å den var jo dyr nok ^^

link til pioneer sub?

dette er bare tull gutta klikk dere inn på ebay å finn dere en monster forsterker på 5500w RMS til under 2laken;) å det som blei nevt tidligere i denne tråden at en 100w forsterker kan drive en 1kw sub ja det kan den, meen den vill ikke yte maksimalt, en 1kw forsterker spiller myyyyyyye bedre enn en 100w forsterker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det e lett å finne med 1000w rms til 5000 eingang ^^

Min jbl GT700.1 har 425rms ved 4 ohm, å den var jo dyr nok ^^

link til pioneer sub?

dette er bare tull gutta klikk dere inn på ebay å finn dere en monster forsterker på 5500w RMS til under 2laken;) å det som blei nevt tidligere i denne tråden at en 100w forsterker kan drive en 1kw sub ja det kan den, meen den vill ikke yte maksimalt, en 1kw forsterker spiller myyyyyyye bedre enn en 100w forsterker!

her har u en forsterker på 5500w RMS til undr 2 laken:) http://cgi.ebay.com/POWER-ACOUSTIK-OVN1 ... .m20.l1116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det e lett å finne med 1000w rms til 5000 eingang ^^

Min jbl GT700.1 har 425rms ved 4 ohm, å den var jo dyr nok ^^

link til pioneer sub?

det er snakk om sånne jalla watt her.. bassern der går ikke lavt nok til at du trenger noe spesielt mye forsterker ;)

å forresten pleier pioneer har rms watt ikke jalla watt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...