bjørn vidar Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 bil: bmw 520i e34 1992mod sveiste litt rust på bilen i dag, hadde selvfølgelig sånn spenningsgreie på batteriet som skal fjærne spenningstoppene som kommer når man sveiser. problem 1: når jeg var ferdig, startet jeg opp bilen og kjørte den ut av verkstedet. da fant jeg ut at den var noe galt med el. vinduene og takluka, ingen av de vil opp eller igjen. fant noen sikringer som var gåene, og bytta de. når jeg prøvde vnduet igjen røyk en sikring igjen. dette var en under baksetet. problem 2: når jeg kjørte av gårde kom jeg bare ca en halv km, før bilen bare stoppet. jeg fikk følelsen av at den ikke fikk bensin. skjekka først litt sikringer og fant ut at sikringa til bensinpumpa hadde røket..prøvde å sette i en ny, men den bare røyk igjen. så ble bare taua opp på verkstedet igjen og satt bilen der. er det noen som har hatt lignende problem eller vet hva det kan være? takker for raske svar...haster!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 Kan det være noen ledninger som går i nærheten av der du sveisa, som ble utsatt for varme? Høres kanskje ut som isolasjonen er smeltet og de ligger inntil jord eller noe annet som kan få det til å kortslutte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn vidar Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2009 ja det var det første jeg også tengte. men jeg har sveiset kanalen v.s foran. går jo ingen ledninger inni kanalen. det jeg kanskje tror er at kanskje noen releer er blitt ødelagt?? noen som har noe peiling på dette.. foresten så hører jeg det klikker i releet til vindusheisen når du trykker på knappen, men det skjer bare en gang. så må du skru av og på tenning så klikker det en gang til. dette skjer selv om sikringen er røket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alekspp Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 hvorfor gjøre det så vansklig med noe spenninsgreier på batteri når det bare er og koble ifra minus polen.. da hadde du ikke fådd noe problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eXclusive Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 ja det var det første jeg også tengte. men jeg har sveiset kanalen v.s foran. går jo ingen ledninger inni kanalen. det jeg kanskje tror er at kanskje noen releer er blitt ødelagt?? noen som har noe peiling på dette..foresten så hører jeg det klikker i releet til vindusheisen når du trykker på knappen, men det skjer bare en gang. så må du skru av og på tenning så klikker det en gang til. dette skjer selv om sikringen er røket. Det kan høres ut som dynamoen ikke ladder.. har vært borti samme, da med Xenon som blinker og tikking i relee. Har du multimeter, kan du måle på bateriet om spenninga er lavere når bilen er på enn om den er av. Finner du ut av det, tar du en hammer og kakler litt på den.. du kan muligens kjøre på det en stund, men er det dynamo, bør du kansje skaffe en ny/brugt ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå