ghostrider Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Hei Har kjøpt meg en 525 tds, 94 mod. Med manuell girkasse. Jeg synes den går for dårlig til å være 2,5 liter, min forrige 318d gikk bedre. Spesielt fra start til jeg får litt turtall er den ikke noe særlig. noen som har erfaring fra dette? Bilen lugger også når den står på tomgang det høres ikke så ille ut, nesten som om det skal være slik, men litt plagsomt at bilen vugger fram og tilbake. På forhånd takk for gode innspill..! Om noe har deler til en slik bil er jeg interessert, det er en stasjonsvogn.
ghostrider Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Skrevet Juli 12, 2009 Fant dette på en tråd om liknende problem: Sitat: "Da har jeg fått testa bilen. Det som var galt, var et rele til matepumpa, og et brudd på en leding, som gikk fra diselpumpa, var noe med at den ga feil signal til hjernen." "Så nå, er det en helt annen bil, drar meget bra hele veien. Og går klokkerent" noen som vet om dette er standard problem på disse bilene, og evnt hvilket rele / ledning som bruker å streike?
bimmer-87 Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 bytte diesel filter, og sjekke luftfilter... kan være tett
bmwt Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Har bilen passert over 200000 vil jeg tro enkelt å greit at dieselpumpen din begynner å bli slitt...evt den kan være dårlig timet..
bmw520 Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Har selv tds og tipper d er dieselpumpa dessverre, langt har den gått? PS, pumpa i tanken bruker å gå i stykker, og da drar den ikke like godt og er veldig vond å starte når d er under 20-30l i tanken.
ghostrider Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Skrevet Juli 13, 2009 bilen har gått 250000.. motor går unormalt fint ellers..og det er byttet jevnlig deler til motor og andre slitedeler. Men er usikker på dieselpumpa. Er det vanskelig å bytte pumpa i tanken? er det den som kalles fødepumpe eller hovedpumpe?
bmw520 Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 bilen har gått 250000..motor går unormalt fint ellers..og det er byttet jevnlig deler til motor og andre slitedeler. Men er usikker på dieselpumpa. Er det vanskelig å bytte pumpa i tanken? er det den som kalles fødepumpe eller hovedpumpe? er ikke så vanskelig nei, den kalles for fødepumpe ja.
Gjest Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 pumpene er et overdrevet problem.. kan være tenning, men mest sannsynlig snakker vi fødepumpe..
bmwt Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 pumpene er et overdrevet problem.. kan være tenning, men mest sannsynlig snakker vi fødepumpe.. det er overhodet ikke et overdrevent problem. hadde det vært fødepumpen hadde du knapt fått start på den....det er et velkjent problem at det er dieselpumpa(hovedpumpa) som tuller seg når de har passert et stykke...er jo en slitedel...hvorfor tror du så mange eldre dieselpumper leveres til overhaling? jo nettopp fordi de blir slitt og kan ha problemer med å holde på trykket.
Gjest Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 morsom eller? fødepumpa går ikke engang om motoren er varm.. skal du betvile det er det bare å sjekke koblingsskjema. bilen starter fint uten fødepumpe.. noe dårlig når det er lite i tanken. ja det er en del pumpe som leveres til overhaling, men stort sett av "feil" grunner.. den vanligste er lekkasje, noe som bare er å bytte pakninger. etter dette kommer slitte kontakt punkt i el.delen på pumpa. det som gjør at man "knapt får start på den" som du snakker om, er oringen mellom fødepumpa og braketten.
phrode Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 Har samme problemet på min 92 tds, det er byttet pakninger på pumpen samt fødepumpen i tanken er byttet, men fremdeles har jeg urolig tomgang. Er disse el. kontaktpunktene noe man kan gå over / reparere selv? Hvordan justerer man tenningen?
Gjest Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 i utganspunktet ikke.. må opp med lokket.. og da må du ha ny øvre pakning.. men kan prøve.. justering av tenning gjøres ved at man "vrir" pumpa i forhold til registeret.. ser det er to bolter med store hull for å tillate dette..
ghostrider Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Skrevet Juli 13, 2009 har også funnet ut at et vanlig problem er at dieselen i Tyskland er fetere enn vår. Derfor kan div pakninger i pumpa bli dårlige, som resulterer i ujevn tomgang. 2T olje i tanken er et forslag. skal prøve det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå