BMWBenny Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Heisann, har en engelsk e30 M3 som jeg skal regge her. biltilsynet sa jeg måtte skaffe ECE papirer, har så vidt fåt med meg hvordan det gjøres. Men for konkret info sier alle tyskland.org MEN....den er jo selfølgelig nede! noen som kan har gjort detta før og kan hjelpe meg? kontakt info f.eks? Hadde vært utrolig bra... Mvh Bjørn
BMWBenny Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Skrevet Juli 13, 2009 skal prøve det, men føl dere frie her også
R Andersen Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Du må sende en mail til TÜV i Tyskland. Kontaktinfo finner du på www.tyskland.org.
BMWBenny Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 har lest en del rundt det her nå, og ser at tuv folka trenger blant annet Fahrzeugbrief Nr, altså vognkort nummer. Men min bil er importert fra tyskland til england, og til norge etterpå. Har gått mellom alt av papirer, men har kun det engelske vognkortet. og det duger vel ikke? blir det kranglete å få detta mellom da?
Alec Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Er bilen din høyre-eller venstrestyrt? Dette ECE dokumentet skaffer du gjennom BMW Norge. EDIT: hvis bilen din ER registrerbar om MVA er betalt på bilen (håper det) så holder det med det gamle vognkortet og ECE dokumentasjon. I tillegg må lykter bygges om hvis den har gått på veiene i England. Det skulle være det, kan jo nevne at bilen må være original og i GOD stand ved registrering
BMWBenny Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 venstrestyrt og moms betalt, har skaffet speil med sideblinkers til kontrollen. trenger ece papirer sa biltilsynet. men får å få dette av tuv i tyskland trenger man Fahrzeugbrief, vet ikke om dette ble tatt inn av det engelske biltilsynet eller hva som er greia. noen som har hatt samme problem? skulle likt å hatt email adressen til tuv folka, men finner ikke det på tyskland.org :/
Alec Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Jeg skrev i posten over at BMW Norge skaffer. Tlf 67 81 85 00 Da sender de deg ett skjema hvor du fyller ut litt info om bilen inkl chassisnr så får du ett ECE dokument på DIN bil (Det dokumentet BT krever). Så slipper du å drive og kontakte tuv i Tyskland selv.
R Andersen Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Det er ingen problemer med å gjøre som jeg sa i innlegget lenger opp. Jeg importerte en E30 M3 fra Sverige for noen år siden, og da brukte jeg TÜV-adressen fra nevnte link. Kostet 60 Euro den gang for å få tilsendt papirene.
BMWBenny Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 Men er man ikke avhengig av dette Fahrzeugbrief Nr uansett hvem vei man velger å gå? Hva tok BMW for å skaffe papirene egentlig? går det ann uten skal jeg a få ordna det! Takk for hjelpen så langt:)
R Andersen Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Jeg skrev bare at det var svenskt vognkort på bilen, og hadde ingen problemer med å få godkjent bilen.
BMWBenny Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 deilig da! får håpe det går så greit:) skal ringe litt i morgen.
Alec Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Men er man ikke avhengig av dette Fahrzeugbrief Nr uansett hvem vei man velger å gå? Hva tok BMW for å skaffe papirene egentlig?går det ann uten skal jeg a få ordna det! Takk for hjelpen så langt:) Nei, trenger ikke dette nr hvis du bestiller via BMW, holder med første reg dato, chassisnr, modell og merke. BMW tok 2000.- for ECE papirer på min M3
BMWBenny Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 hygge, kan betale 2k jeg, bare få ordna det! skal ha skilter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå