Kenni Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Har en 520IAT 97 mod som jeg ikke får start på. Jeg var ute å kjørte og den virket helt fin som den vanligvis gjør. Da jeg skulle kjøre opp en litt bratt bakke, så begynte den å forsvinne. Den ble da helt dau og da jeg prøvde å strarte den igjen så skjedde det ikke noe anned enn "kjinning". Det første som slo meg var bensinpumpen. Er det noen som har tips til hva det kan være? Den sier ikke noe i dasjen om noe som er galt, og det er heller ingen uvanlige lamper som lyser når jeg prøver å starte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProjectE39 Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Vanskelig å si, få tatt diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2009 Har ikke diagnoseutstyr selv, så da må jeg vente til i morgen. Kan det være noen "feilmeldinger" som gjør at den ikke starter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Kan det være noen "feilmeldinger" som gjør at den ikke starter? Maaange.. dvs, det er nesten umulig å finne ut av uten en diagnose. Men sjekk det enkleste først: Er det bensin på tanken.? Bensinfilteret, kanskje tett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2009 Hadde en fra Viking som skulle hente bilen. Fant ut at det var bensinpumpen som ikke var god. Han banket på den med hammer men jeg startet bilen, og da var alt ok til jeg stoppet å startet igjen. Han snakket om at det ikke var så stor jobb å skifte denne selv. Hvis noen har gode tips å komme med når det gjelder bensinpumpeskifte, så er de velkommen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 det er ikke store jobben å skifte bensinpumpa. Du må ta av sitteputa bak. Under der vil du finne et metall lokk på begge sider. Du tar av dekselet på passasjersiden, der vil du finne et stort "skru-lokk". Koble ifra bensinslangene og stikket til pumpa, skru opp lokket og vips pumpa er løs. Nå trenger du bare å vri forsiktig slik at du får den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 1. First of all, you may want to disconnect your battery. This will prevent any un-wanted problems (I did not actually disconnect battery, I just removed the fuel pump fuse. But I was just being lazy). 2. Remove rear bottom seat by pulling straight up. It may feel impossible to remove, but you will have to use some brut strength in order to pop them off the seat off its holder. 3. Locate the location of the fuel pump on top of the “rear” seat on passenger side. It looks like a round black padded cushion with wires going into it. Lift the padded cushion. You will have to disconnect the wires and the hose going into the top of the location of where the fuel pump is. 4. The top part is being held by a large round screw type ring. You will have to remove that ring. I used a flat head screw driver and a hammer to remove it. Place the screw driver on one of the ridges and hit the large ring counter clockwise to loosen. 5. Once loosened and removed, be sure to carfully lift the plate off. The fuel leveler is located right under that plate and if you pull it out with too much force, you can snap it. Again, this is not that difficult and I may be scaring you a little. But, I just want you to be careful. Lift the plate straight up. Y ou will need to cut the zip ties off the hose going to the pump(your new OEM pump should come with this) and ONE metal clamp that is attached to the pump (your new OEM pump should have ONE new clamp). There are 2 metal clamps on that hose. One on the hose that is attached to the pump and one that is attached to the plate. Cut the ONE clamp,that is attached to the plate, off. (If you are wondering what the clamp looks like, go to your power steering resorvoir and look beneath it. That is exactly how they look. That’s only if you have an OEM clamp on your car.) 6. Reach in with your hand and locate the 2 LARGE plastic clamps that are holding the fuel pump (If your tank is full of gas, get ready to get your hands “wet”. My suggestion is NOT to use gloves, just use bare hands. Rubber gloves will tear). The large plastic clamps are located on the side of the fuel pump and when you squeeze them, the pump will lift out. I would recommend you to view your “NEW” pump because the plastic clamps on their (on OEM bmw pumps that is). 7. When you lift up the fuel pump, there are 2 wires at the top. Remember which wires are which (i.e. brown is negative…etc). Remove the female plug wires. Cut the last of the zip ties off the fuel hose. 8. Replace the fuel pump in reverse order with all necessary zip ties and the one metal clamp. Replace the fuel pump in its “home”. Make sure to feel that the little “nubby” hits the little hole down in the “home”. If you look straight down into the home of the fuel pump, you will notice a hole about the size of a penny. Look at your new fuel pump and you will see which way your fuel pump should go. 9. Replace the ring gasket include with your new OEM fuel pump. 10. Replace everything in reverse order. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Hadde en fra Viking som skulle hente bilen. Fant ut at det var bensinpumpen som ikke var god. Han banket på den med hammer men jeg startet bilen, og da var alt ok til jeg stoppet å startet igjen.Han snakket om at det ikke var så stor jobb å skifte denne selv. Hvis noen har gode tips å komme med når det gjelder bensinpumpeskifte, så er de velkommen. På touringen må du skru av festene i forkant av seteputa, "rollofestet" for å få ut setet. Men jeg lurer på hvordan mannen fra viking kunne banke på pumpa som ligger i tanken og under baksetet med hammeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Hadde en fra Viking som skulle hente bilen. Fant ut at det var bensinpumpen som ikke var god. Han banket på den med hammer men jeg startet bilen, og da var alt ok til jeg stoppet å startet igjen.Han snakket om at det ikke var så stor jobb å skifte denne selv. Hvis noen har gode tips å komme med når det gjelder bensinpumpeskifte, så er de velkommen. På touringen må du skru av festene i forkant av seteputa, "rollofestet" for å få ut setet. Men jeg lurer på hvordan mannen fra viking kunne banke på pumpa som ligger i tanken og under baksetet med hammeren? Hehe, lurte på det samme, dyktig kar han fra Viking. Blant kjente og kollegaer kalles han for Tor med hammeren.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530diesel Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 er vel inline pumpa han har banka på vil jeg tro, den sitter under førersete under bilen, prøv å ta av kontakten og spraye den. er vanlig feil på disse der er plastik deksel å fjerne før du ser pumpa under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 Rundt tanken så er det et "bånd" som han banket på mens jeg startet bilen, og da startet den med en gang. Når jeg stoppet for så å strate igjen, så ville den ikke. Men når han igjen banket så startet den. Dette gjorde vi noen ganger bare for å finne ut at det var noe galt, at det ikke bare var et engangstilfelle. Men før jeg begynner å skifte så skal jeg se i kontakten å spraye med "noe". Hva er det jeg kan spraye med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 Var ute å startet bilen nå noen ganger, og da var den helt fin. Skal opp med baksetet i kveld å se på kontaktene om det bare er de som kødda det til. bilen er jo 12år gammel og korridering og dårlig kontakt kan jo forekomme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå