Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et dobbeltmasse svinghjul i seg selv slurer ikke, men lamellen mot svinghjulet kan jo slure.

Dobbeltmasse er kun et todelt svinghjul som tilater litt bevegelse før clutchen går i inngrep for en mykere igangsetting.

Skiftet du trykkplate ved clutch byttet ditt?

Skrevet

som han over meg sier..

men er normalt trykkplata som er det kritisk punktet.. så setter en finger på at du bare bytta lamell??

min holder som bare det..

Skrevet

Jeg skal prøve å gi svar på det trådstarter spurte om i utgangspunktet

Når et dobbelmasse svinghjul blir slitt så er det normalt de fjærene som ikke makter mer.

På min bil opplevde jeg dette særlig når jeg girte ned og slapp ut clutchen. Da fikk jeg en vibrasjon akkurat i det clutchen tok tak.

Jeg trodde dette var selve clutchen som var dårlig og satte den inn på verksted for å bytte denne. De ringte og sa at svinghjulet også var gåent.

Egentlig var clutchen fortsatt brukbar, men jeg fikk byttet alt sammen. 20 laken kostet dette meg.

Skrevet
Jeg skal prøve å gi svar på det trådstarter spurte om i utgangspunktet

Når et dobbelmasse svinghjul blir slitt så er det normalt de fjærene som ikke makter mer.

På min bil opplevde jeg dette særlig når jeg girte ned og slapp ut clutchen. Da fikk jeg en vibrasjon akkurat i det clutchen tok tak.

Jeg trodde dette var selve clutchen som var dårlig og satte den inn på verksted for å bytte denne. De ringte og sa at svinghjulet også var gåent.

Egentlig var clutchen fortsatt brukbar, men jeg fikk byttet alt sammen. 20 laken kostet dette meg.

fikk du ikke slike rykk og napp ved girskifte? eller på d punktet man slipper gassen og gir gass i fart altså... plaget med rykk og napp.. ikke under aks..men ved giring eller når jeg slipper gassen i fart

Skrevet

Hadde samme problemet på alpinaen. Slura noe helt SYKT om man hugde med clutchen og fria heller ikke helt ut. Svinghjulet var HELT kass, så jeg bytta til et enkelmasse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...