jessen88 Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 Hei. har en 525TDS 93mod. Jeg lurer på om dobbelmasse svinghjul kan slure. Bilen er chipet og har nettopp skiftete clutch
Ond Racing Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Et dobbeltmasse svinghjul i seg selv slurer ikke, men lamellen mot svinghjulet kan jo slure. Dobbeltmasse er kun et todelt svinghjul som tilater litt bevegelse før clutchen går i inngrep for en mykere igangsetting. Skiftet du trykkplate ved clutch byttet ditt?
Gjest Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 som han over meg sier.. men er normalt trykkplata som er det kritisk punktet.. så setter en finger på at du bare bytta lamell?? min holder som bare det..
Bimmerlars Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Satt lamellen riktig vei? Det kan vel monteres begge veier på disse
Ond Racing Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Satt lamellen riktig vei? Det kan vel monteres begge veier på disse Ganske sikker på at du ikke får montert den feil vei da splines vil ta borti svinghjulslagret.
jessen88 Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 Ja byttet både lamell og trykkplate. Satte inn lammelen riktig vei. Så lenge de ikke hadde skrevet girkasse på feil side da
jessen88 Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 Jupp. Men går d an at feks forrige eier har montert en slavesylinder som er for lang. kjøpte dem for 3 uker siden serru
Ond Racing Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Da er det bare å gratulere for da har du mere Nm en clutchen tåler
02dag Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Jeg skal prøve å gi svar på det trådstarter spurte om i utgangspunktet Når et dobbelmasse svinghjul blir slitt så er det normalt de fjærene som ikke makter mer. På min bil opplevde jeg dette særlig når jeg girte ned og slapp ut clutchen. Da fikk jeg en vibrasjon akkurat i det clutchen tok tak. Jeg trodde dette var selve clutchen som var dårlig og satte den inn på verksted for å bytte denne. De ringte og sa at svinghjulet også var gåent. Egentlig var clutchen fortsatt brukbar, men jeg fikk byttet alt sammen. 20 laken kostet dette meg.
2fast4u Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Jeg skal prøve å gi svar på det trådstarter spurte om i utgangspunktetNår et dobbelmasse svinghjul blir slitt så er det normalt de fjærene som ikke makter mer. På min bil opplevde jeg dette særlig når jeg girte ned og slapp ut clutchen. Da fikk jeg en vibrasjon akkurat i det clutchen tok tak. Jeg trodde dette var selve clutchen som var dårlig og satte den inn på verksted for å bytte denne. De ringte og sa at svinghjulet også var gåent. Egentlig var clutchen fortsatt brukbar, men jeg fikk byttet alt sammen. 20 laken kostet dette meg. fikk du ikke slike rykk og napp ved girskifte? eller på d punktet man slipper gassen og gir gass i fart altså... plaget med rykk og napp.. ikke under aks..men ved giring eller når jeg slipper gassen i fart
kbteknik Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 hvis clutchsylinder er for lang slurer clutchen, sikkert der problemet er
ole_m7 Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Hadde samme problemet på alpinaen. Slura noe helt SYKT om man hugde med clutchen og fria heller ikke helt ut. Svinghjulet var HELT kass, så jeg bytta til et enkelmasse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå