Gå til innhold

HELP NEEDED! Ledningstrøbbel etter 2.5 preface ombygging.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Trenger hjelp til hvilke ledninger jeg skal bytte om, jeg har da altså byttet ut min m20b20 med en m20b25. Altså bilen er en 87 mod, og motoren er en preface m20b25(85-87) Noen som vet hvilke ledninger som må byttes om på den store motorkontakten?

Kikka på motorkontaktene i dag, vet det er noen som har sagt att det bare er å bytte om stikkene til att det blir rett farge på hver side hvis noen skjønner? men problemet er att på kontakten til motoren er ikke fargene like som de fargene som er på kontakten som er fast i bilen:)

Har fått ett skjema:zabhd63066b647gphdtb.jpg

Men skjønner fint lite av det. Skjønner ikke helt om dette er oversikt over motorkontaktene til 2.5 motorer eller ikke?

For hvis jeg skal finne ut hvor alle ledninger skal, så må jeg jo ha ett skjema over 2.0 87 mod motor, og så sammenligne med dette skjemaet???

Her er bilde av kontaken i bilen min (87 mod preface): ft0de3642bq9exkg3fqi.jpg

Og her er bilde av kontakten på motoren: uvqsk04gtbtk539a8zc5.jpg

Hvis det er noen som har gjort dette før og kan hjelpe meg så skrik ut:)

Skrevet

på de 2 motorer er det veldig enkelt, bare klippe stikket av den gamle motor og lodde alle ledninger over fargerett, samme fargekoder på begge , så det er enkelt :)

Skrevet

hmm mener du å klippe av kontakten på ledningsnett til en 2.0 motor, og så skjøte det sammens med ledningsnette på 2.5 litern?

Skrevet
hmm mener du å klippe av kontakten på ledningsnett til en 2.0 motor, og så skjøte det sammens med ledningsnette på 2.5 litern?

jepp så enkelt kan det gjøres, men du må lodde og tape, ikke tvinne sammen og tape :lol: blir best det :)

Skrevet

jepp så enkelt kan det gjøres, men du må lodde og tape, ikke tvinne sammen og tape :lol: blir best det :)

Heh, dritenkelt d da:p er dt noe du har gjort før du da?

Er vel ikke slik på 2.5 facelift motoren? Eller?

Skrevet

Jeg anbefaler deg å se på tallene å fargene i kontakten til du finner igjen begge stikkene på skjemaet.

Når du har funnet ut hvilke stikk du har på 320 motorn skriver du ned hva ledningen går til (står på skjema) skriver du ned en og en hva den heter.

Så gjør du det samme på 325 motorstikket.

Da har du begge 2 klare.

Du må koble 325 stikket slik som 320 stikket så det blir rett i din sikringsboks.

Her er ett eksempel: Husker ikke hva slags motorer dette var..

Nr 21 Tykk grønn (spenning +) - Nr 7 Tykk grønn

Nr 23 Brun/grå (oljetrykk) - Nr 5 Brun/grønn

Nr 12 Brun/fiolett (vanntemp) - Nr 4 Brun/fiolett

Nr 15 Sort/grønn (Starter shedder relay) - Nr 15 Sort/grønn

Nr 18 Sort/gul (Starter) - Nr 18 Sort/gul

Nr 25 Blå (Ladelampe) - Nr 1 Blå

Nr 20 Sort (Turteller) - Nr 9 Sort

Nr 13 Grønn/fiolett (Bensinpumpe) - Nr 13 Tykk grønn/fiolett

Nr 19 Hvit/grønn (SI reset) - Nr 11 Hvit/grønn

Skrevet

Heh, dritenkelt d da:p er dt noe du har gjort før du da?

Er vel ikke slik på 2.5 facelift motoren? Eller?

jo det har jeg gjort mange ganger, samme på alle m20 motorer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...