Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sikret meg en pen 518i E28. Skal hente den på søndag.

Bilen er 100% original og AAAAALTFOR høy. Har lett litt etter senkesett til disse bilene, er helst på jakt etter coilovers. Men finner bare vanlige senkefjærer, noe som i og for seg hadde funket greit, hadde det ikke vært for at disse ikke senker nok. 40/30 er ikke nok. Vil helst ha bilen ned minst 60/40. Noen som vet hvor man kan få tak i anstendig lave fjærer eller coilovers? Lurer også på hva slags dempere folk kan anbefale til bilen.

På forhånd takk.

-PK

Skrevet

Coilovers med papirer kan du glemme, de som har bruker fra E34, disse blir jævli stive på en 518i, samt at de bakre er altfor høye.

Men kikk på denne linken:

http://www.fahrwerke.de/de/produkte/performance/

Performancekitet leveres med dempere fra Koni og senk inntil 80/45 med TÜV.

Og når du like vel bytter, ta foringene med det samme, verdt hver eneste krone og vel så det:

https://www.koed.no/2.1.1.asp?bokstype= ... &soegeord=

Og få på M-tech eller M5 krengestag :)

Du vil ikke kjenne igjen bilen 8)

Skrevet
Coilovers med papirer kan du glemme, de som har bruker fra E34, disse blir jævli stive på en 518i, samt at de bakre er altfor høye.

Men kikk på denne linken:

http://www.fahrwerke.de/de/produkte/performance/

Performancekitet leveres med dempere fra Koni og senk inntil 80/45 med TÜV.

Og når du like vel bytter, ta foringene med det samme, verdt hver eneste krone og vel så det:

https://www.koed.no/2.1.1.asp?bokstype= ... &soegeord=

Og få på M-tech eller M5 krengestag :)

Du vil ikke kjenne igjen bilen 8)

Papirer bekymrer meg ikke. Bytter bare tilbake om biltrangsynet skulle finne meg :D Bilen SKAL være lav, og hvis alt går etter planen skal det på 9.5 og 10.5 x 17" med laaaaavt innpress :D Forøvrig sa eier at bilen hadde fått alle foringene byttet med originale i fjor, så tror jeg drøyer med foringene til de trenger å byttes. Har selv merket på andre biler at bare et sett med originale foringer gjør underverker kontra litt slitne foringer.

Skrevet

Mye bra der også. Takk for link. Men ser ut som om det blir KAW på meg. Det senker mest av alle jeg har sett.

Skrevet
HVOR får man 80-45???

du får kjøpt coilovers til e28 da. ;)

Sjekk første link. K.A.W. leverer opp til 80/45.

Skrevet

De var iallefall dyre nok de fjærene. Hadde det vært meg hadde jeg kjøpt et 45/35 senkefjører og kappet. Godkjent blir det ikke uansett, og sålenge du har korte dempere detter ikke fjøra ut.

Skrevet
De var iallefall dyre nok de fjærene. Hadde det vært meg hadde jeg kjøpt et 45/35 senkefjører og kappet. Godkjent blir det ikke uansett, og sålenge du har korte dempere detter ikke fjøra ut.

Er fullt kit med tüv og koni dempere.

Skrevet

Vis meg at bilen er 11cm eller mer over bakken med 80 senking foran...

Med tanke på at det på min med 55/35 er omtrent 8cm til bunnpanna...

EDIT: Og er det kit var ikke prisen såå gale :lol:

TÜV papirene er bare å kaste.

Skrevet
Vis meg at bilen er 11cm eller mer over bakken med 80 senking foran...

Med tanke på at det på min med 55/35 er omtrent 8cm til bunnpanna...

EDIT: Og er det kit var ikke prisen såå gale :lol:

TÜV papirene er bare å kaste.

Nå er vel en 518i noe høyere enn din 528i er i utgangspunktet.

Som jeg skrev lengre oppe er ikke papirer for godkjenning noe jeg MÅ ha. Gir egentlig litt F i det :-)

Hva slags dekk dim og felg dim er det du kjører på? Og hva slags dempere og fjærer er det du har? Verdt å anbefale?

Skrevet

Jeg kjører på M-tech Bilsteindempere framme og bak. Har Ventura (Tror jeg) 45/35 fjører og senkeskåler fra koed. (Senkeskålene må dreies av i dreiebenk for å få de til å passe.)

Uten senkeskåler var det ganske bra, med skålene så sitter ikke framfjørene fast, så det smeller og dunker. Skal kjøpe meg korte Spax-dempere å ha foran, muligens bak også.

Stivt blir det iallefall med bilstein, kunne like godt sveist inn H-bjelker istedetfor dempere.. For demper gjør det ikke akkurat :lol:

Fikk 3 litt tunge kamerater til å sitte på forskjermen. Bilen bevegde seg omtrent en halv cm nedover.

Jeg har 8.5x17 ET12 felger med 215/40-17 foran og 215/45-17 bak.

Skal oppgradere til 8.5x17 ET15 med 235/40-17 bak. Foran blir det nok 215.

Syns det blir så mye dekk med original rulleomkrets. Føler bilen ser ut som en offroader. Går greit når det er bak, men ikke foran :lol:

Alt av bilder du ser av bilen er fra før senkeskålene kom på! Den er enda en cm lavere nå. Så den ligger nermere dekket foran. Kan se om jeg tør å ta et bilde i morgen :P (Bilen står under et 3cm tykt lag med støv og pollen :lol: )

EDIT: Tror Spax kan lage coilover-kit på bestilling. Hør med Polardego, han forhandler det! Tror ikke prisen var helt ille heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...