Shibbs Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Heisann. Nå hare seg sånn at bmw-en min er på verksted for å fikse toppakning som har gått. duden fra verkstedet ringte meg igår å sa at kamakselen var ganske slitt å anbefalte meg å bytte den. Det blei veldig dyrt så jeg spurte om hvor lenge bilen ville gå før den eventuelt røyk. da sa han: "alt mellom 30.000 og 100.000, vanskelig å si". er det noen som har erfaring med dette? Hvis den går 30.000km før den ryker holder det for meg(gammal bmw). Vil ikke bytte kamaksel fordi det er så forbannade dyrt. Så er det noen som har kjørt med slitte kamaksel før som har noen erfaring? har det noe å si på kjøringen, dårligere effekt, hvor lenge holder det? Skjønner at det kan variere ettersom hvor slitt den er, men for meg virka det som at den ikke var sånn kjempeslitt, mest at han på verkstedet ville tjene noen ekstra kroner. håper på gode svar kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Umulig for meg å svare på uten å se den aktuelle kammen og vippetøyet eventuelt,men er jo klart at enhver slitasje går utover motorens prestasjoner. Akkurat hvor lenge den kommer til å fungere i det hele tatt er som sagt umuligt å svare på,men vil nok gå en stund(så lenge den er symmetrisk slitt vel og merke!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 regner med det er m20 du har... den går til slitefeltet på vippearmen er utslitt så begynner det å tikke vilt så havarerer du! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå