Gå til innhold

Bmw 520 e34, bytte kamaksel(eller ikke bytte)


Shibbs
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå hare seg sånn at bmw-en min er på verksted for å fikse toppakning som har gått. duden fra verkstedet ringte meg igår å sa at kamakselen var ganske slitt å anbefalte meg å bytte den.

Det blei veldig dyrt så jeg spurte om hvor lenge bilen ville gå før den eventuelt røyk. da sa han: "alt mellom 30.000 og 100.000, vanskelig å si". er det noen som har erfaring med dette? Hvis den går 30.000km før den ryker holder det for meg(gammal bmw).

Vil ikke bytte kamaksel fordi det er så forbannade dyrt. Så er det noen som har kjørt med slitte kamaksel før som har noen erfaring? har det noe å si på kjøringen, dårligere effekt, hvor lenge holder det? Skjønner at det kan variere ettersom hvor slitt den er, men for meg virka det som at den ikke var sånn kjempeslitt, mest at han på verkstedet ville tjene noen ekstra kroner.

håper på gode svar kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig for meg å svare på uten å se den aktuelle kammen og vippetøyet eventuelt,men er jo klart at enhver slitasje går utover motorens prestasjoner.

Akkurat hvor lenge den kommer til å fungere i det hele tatt er som sagt umuligt å svare på,men vil nok gå en stund(så lenge den er symmetrisk slitt vel og merke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...