Ida Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Noen som vet hvor peilepinnen for girolje sitter på en 94-modell 325 tds med automat, eller om den fins i det hele tatt? Det ser ut til at jeg lekker olje, og tror det må være fra girkassa. Kjentes rar ut igår, har ikke tatt sjansen på å kjøre idag. All hjelp tas imot med stor takk!
Ida Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 Ja, skulle tro det, men finner den fader ikke. Og tro meg, jeg har lett! Rød olje på bakken. Skulle gjerne hatt flyttet bilen og, men tør jo ikke det før jeg har peila og fylt på! Æsj
kbteknik Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 hvis det er rød olje er det enten sero eller girkasse skjønner du ikke finner den, du må ned på siden av kassen, her er en vedledning: 1) To check the Automatic Transmission fluid level, you must remove the filler plug from the transmission fluid pan (which is under the car). While you can do this without jacking up the car, its a little easier to work if you do. Please use jack stands if you do jack it up. 2) When you check tranny fluid, the fluid can't be cold, but it also can't be at operating temperatures, so drive it around the block and make sure the car uses all the gears. You'll regret it if you drive too hard (second degree burns anyone?), so take it easy. 3) Turn off the engine (This should have been a no brainer). 4) Place some sort of container under the transmission fluid pan jsut in case (its normal for a little bit to drip out anyways) 5) Unscrew the filler plug and recover the sealing ring. 6) With the plug out, restart the engine and shift the car into Neutral. Fluid Levels should be up to the lower edge of the hole. If necessary, top-off the fluid until it overflows from the plug hole. While you're here, don't forget to check the condition of the fluid. If the fluid is black, or a dark reddish-brown, or smells burnt, it should be replaced. 7) Replace the filler plug using a new sealing ring. You'll kick yourself later if you don't use a new ring. Trust me on this one. Put the car back in park, turn off the engine, and lower the car (if you raised it) And you're done!
Ida Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Skrevet Juli 22, 2009 Nå er det bekrefta av en BMW-fyr at det ikke finnes peilepinne på den bilen. Så jeg er ikke helt teit! Den blir kjørt ned på Viking nå, så da er det bare å vente spent på diagnosen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå