Gå til innhold

SPM ang. E34 M5


J-A-E
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg en 92 E34 BMW M5 3,8 340hk.

Bilen har gått rett under 200 000km, men motoren er nylig overhalt. Er denne km stand for mye på disse bilen??

Er girkassene i disse holdbare?

Hvordan diff.brems sitter det i disse?

Hører det er dobbelmasse svinghjul på 3,8 literen, noen som veit hva annet lettere svinghjul og clutch ligger på i pris??

Ellers noen tuning tips folk har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trudde ikke 3,8 kom før seinere, hva er gjort med motoren? overhaling kan være mange ting :-)

girkassene på disse er rimelig solide, med mindre du begynner med turbo og slikt, jeg har best erfaring med 5 trinns, men har ikke hørt noe dårligt om 6 trinns,

koed.no har alusvinghjul til denne for ca 6000 og sachs raceclutch :)

foringer og forstillingsdeler begynner ofte å bli slitne ved 200000 men de er ofte byttet, da e34 spiser forstillinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge motor har blitt godt tatt vare på så kan den gå mye lengre, men siden den er overhalt så er vell den som ny? :)

girkasse er veldi holdbare når du har org effekt.

Diffen bremser 25%

Resten har jeg ikke svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha mer brems må du bygge om diffen. mer enn nok med 25%.

hvis motor er godt holdt så er ikke 200k noe problem.

girkassen tåler mye juling, kan begynne å skrape i 1 og 2 gir hvis de er herjet hardt med

angående clutch så er det alu svinghjul som sagt og sachs race clutch.

eller 3.6 svinghjul og clutch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...