Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir nok aldri godkjent det her nei. hehe.. Men bilen er Norsk reg og har skilt, spørsmålet er jo bare om jeg tørr og kjøre med det. Men det tviler jeg på. så Prøveskilt er nok best.

noen tørr å kjøre en regga 316 med V12 twinturbo da. så en liten V8er kan vel ikke bli no verre :P

z4j622jmkxy5l6spf6fa.jpg

• 2 weeks later...
  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Blir nok aldri godkjent det her nei. hehe.. Men bilen er Norsk reg og har skilt, spørsmålet er jo bare om jeg tørr og kjøre med det. Men det tviler jeg på. så Prøveskilt er nok best.

noen tørr å kjøre en regga 316 med V12 twinturbo da. så en liten V8er kan vel ikke bli no verre :P

z4j622jmkxy5l6spf6fa.jpg

hjelper lite å si til snabel at han der kjører med V12TT da :P heheh

• 2 weeks later...
Skrevet

Går nå stille og rolig fremover.

Har ikke fått gjort så masse siden sisst..

Noen som vet hva målene er på bur i e30?`

evt hvor man kan få bestillt et?!

mvh.

Skrevet

ahh... daså... min begynner å ta form nå da =)

pedersen racing eller kollevold eller no sånt selg er vel ferdig bur?! rett meg om det er galt

Skrevet

Ah, flott! så jo ut som en grei pris på de burene der!

Anyways, Fått gjort litt i helga, Begynnt å tilpasse ny bremsekraftforsterker som kommer ifra e32 740..

Ser veldig tomt ut her nå gitt..

nyixu2ca3kqdt3qzmudr.jpg

BBS RF felgene er påbegynnt restaurering

z6zka10k2d1a7r5vt39m.jpg

nix5v5z1lvza6xepm0k0.jpg

Blir nok veldig gromt når jeg blir ferdig med disse felgene!! 8) Virkelig drømmefelger!

wqdnihaqwvxrg1xzksh4.jpg

3liter V8 motoren jeg skal bruke til og tilpasse i e30en er godt på vei ut av touringen.

mauhfa5ssv01q8ngcat9.jpg

SÅ, prosjektet går nå sakte og sikkert fremover... Satser på og bli ferdig til neste sesong iallefall!

Innkjøpslisten er litt lang, og dumt er det fordi økonomien er ikke helt på topp..

Men jeg skal få bestillt motorfester fra 300mm.de ganske kjappt..

Skrevet
Men jeg skal få bestillt motorfester fra 300mm.de ganske kjappt..

hmm, får man kjøpt sånn asså... jeg som lagde og alt ting :P

jaja... ser bra ut =D blir bur til vinter'n på meg...

Skrevet

Jepp, Det gjør man.

Jeg liker og ha ting litt på stell under denne ombyggingen.. Skal ha ting gjort skikkelig.

Har fått tilgang på noen Tüv papirer som gjør at jeg kan få godkjent bilen med denne v8'eren. Og da må ditt og datt og henvise til det og det. Så da blir det slik..

Koster litt mer men til gjengjeld mer gjennomført!

Skrevet

såpass ja.. å få dette godkjent må være hel-grommt... mangler egentlig bare svinghjul og litt ombygg av mellomakslen, så begynner min å bli "kjørbar" :P og svinghjul koster faen meg mye gitt... og jeg har dårlig økonomi til det her akkurat nå...

Skrevet

Begynner å komme seg med felgene nå, jobba litt til med dem idag.

6efyu3qtvx4sps388ost.jpg

Har dette interiøret til salgs til E30. Står i en coupe. BUD!

'

8bw3z4tpmtglymatikce.jpg

Så skjedde det noe gøy idag.., Mens e30en stod ute :

balwxbvlav6m8zabq2bt.jpg

Ble denne montert opp inne :

oihx51q7wm8zv5vgg6gk.jpg

Skal studere i oslo, så jeg flytter allerede neste uke. Kommer til og arbeide på bilen i ferier selvsagt.. Målet er fortsatt å bli ferdig til neste sesong.

Skrevet
Jepp, Det gjør man.

Jeg liker og ha ting litt på stell under denne ombyggingen.. Skal ha ting gjort skikkelig.

Har fått tilgang på noen Tüv papirer som gjør at jeg kan få godkjent bilen med denne v8'eren. Og da må ditt og datt og henvise til det og det. Så da blir det slik..

Koster litt mer men til gjengjeld mer gjennomført!

OT: Har du kontaktet Statens Vegvesen og fått bekreftet dette? Jeg har vert i kontakt med SFOOR, og det virker som de strammer veldig inn på godkjenning nå. De setter bla veldig strenge krav til TÜV, du kan f.eks ikke bruke den vanlige TÜV testen (som bare tar for seg bilens kjøre egenskaper, i tillegg er det en stor opprydding på gang i TÜV der flere kontrollører har fått sparken for å ha vert for slepphendte). De krever nå en TÜV test som dokumenterer at karosseriet kan håndtere effekten. I tillegg krever de også enkelt godkjenning, dvs at du ikke kan bruke andre sine papirer. Det er også slutt på å justere vekten ved å skrive ned antall passasjerer, hvilket betyr at du må bruke et karosseri med høye nok akselvekter.

De krever også en skriftelig søknad. Om du har fått dette til vil jeg gjerne vite hvordan :D

Skrevet

Hei,

Er i god dialog med biltilsynet på dette.. Vil egentlig ikke uttale meg så mye om det før jeg vet helt sikkert at det blir godkjent, men det ser veldig positivt ut. Når det er sagt så vet jeg om et par som er inne med s50 motorer til godkjenning, Da snakker man endel mer effekt og samme vekt. :)

Hvis det går igjennom skal du selvsagt få vite hvordan, Men jeg vil først se at det skjer. hehe.

Mvh.

Skrevet
Hei,

Er i god dialog med biltilsynet på dette.. Vil egentlig ikke uttale meg så mye om det før jeg vet helt sikkert at det blir godkjent, men det ser veldig positivt ut. Når det er sagt så vet jeg om et par som er inne med s50 motorer til godkjenning, Da snakker man endel mer effekt og samme vekt. :)

Hvis det går igjennom skal du selvsagt få vite hvordan, Men jeg vil først se at det skjer. hehe.

Mvh.

Har selv fått godkjent søknad om å sette inn S50 i min E30, men ser for meg at momentet kan bli et problem med 4.0L V8.

Har lenge hatt lyst på E30 med V8, det må være den optimale motoren i E30. Lykke til!!

(Har vurdert et slikt prosjekt selv, men etter å ha fått prøve en 247hk Caterham 7, kan jeg med sikkert si at neste bil ikke blir BMW :D)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...