Esbos Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Hva er egentlig forskjellen på en motor fra en E34tds og en E39tds?
Esbos Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 er vell litt mer dreiemoment i e39 Er det hele forskjellen?
Andreas1 Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Er ikke det pretty much samme motoren? 524tds er vel en annen motor, men jeg trooooooooooor motoren fra siste 525tds E34 ble med over i det første E39-skallet når den kom i 1996...
bmw520 Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 260 vs 279nmhvorfor kan jeg ikke svare på,antagelig er d vel styreenheten men d er samme motor uansett, M51
Bmw e39 Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 e39 har jo da faktisk 2 forskjellige diesel motorer. Første som kom i e39 var en 525tds på 143 hk(samme som står i opel omega) Så i slutten av 2000,begynnelsen av 2001 kom de med en ny diesel motor med common rail å 163 hk. Sistnevnte er strekere, bråker mye mindre, å er billigere i bruk.
Turbo-Knut Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 De har samme motor, men E39 har nyere generasjon motorstyring. E39 har luftmassemåler og plastikk-innsug, noe E34 ikke har. Det er de største synlige forskjellene.
Turbo-Knut Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 e39 har jo da faktisk 2 forskjellige diesel motorer. Første som kom i e39 var en 525tds på 143 hk(samme som står i opel omega) Så i slutten av 2000,begynnelsen av 2001 kom de med en ny diesel motor med common rail å 163 hk. Sistnevnte er strekere, bråker mye mindre, å er billigere i bruk. Dette er lett å holde styr på, ettersom den gamle forkammer-motoren heter 525tds, og den nye common-rail motoren heter 525d. Alle common-rail motorene til BMW har "d" til slutt i modellbetegnelsen som indikasjon på at det er en common-rail motor. 520d, 525d, 530d osv
bmw520 Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 e39 har jo da faktisk 2 forskjellige diesel motorer. Første som kom i e39 var en 525tds på 143 hk(samme som står i opel omega) Så i slutten av 2000,begynnelsen av 2001 kom de med en ny diesel motor med common rail å 163 hk. Sistnevnte er strekere, bråker mye mindre, å er billigere i bruk. men den blir ikke kaldt TDS men D
hauken Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 e39 har jo da faktisk 2 forskjellige diesel motorer. Første som kom i e39 var en 525tds på 143 hk(samme som står i opel omega) Så i slutten av 2000,begynnelsen av 2001 kom de med en ny diesel motor med common rail å 163 hk. Sistnevnte er strekere, bråker mye mindre, å er billigere i bruk.525d kom faktisk i slutten av 99,så de ble en kort karriere for 525tds i e39
Bjørner Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Dette er lett å holde styr på, ettersom den gamle forkammer-motoren heter 525tds, og den nye common-rail motoren heter 525d. Alle common-rail motorene til BMW har "d" til slutt i modellbetegnelsen som indikasjon på at det er en common-rail motor. 520d, 525d, 530d osv 520d som står i e39 er ikke common rail, men en vanlig fordelingspumpe diesel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå