Gå til innhold

Tips til stereo til e36


Anbefalte innlegg

Hey :D

Skal kjøpe meg stereo til en e36 318 sedan og lurer på hva jeg som anbefales.

Tenker jeg kjøpe basskasse med enten 2 12" eller en 15". Men vet ikke hva som er forskjell eller best? også hvilke merker som anbefales?

Lurer også om forsterker, om jeg skal kjøre på en 2 kanals eller 4?(eller en mono på 15")

og hvor stor jeg trenger:s ?

Har btw en ca 10.000,- å bruke.

Håper på det billigste, men beste til denne prisen :)

Håper på noen gode råd til en nybegynner :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har du spiller ?

ville gått for et godt frontsett, 2- eller 3-veis.. (vet ikke helt hvordan det ser ut i e36 mtp stereo :P)

også ville jeg heller kjøpt EN bra 12" enn dobbel, da en bra spiller bedre enn 2 dårlige..

forsterker(e) avhenger litt av hva basser du kjøper.. men 3/4 kanals er greit liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en Pioneer DEH-P4100SD spiller.

har tenkt litt på nye høytalere nede ved bena + sub og forsterker.

Noe erfaring med dette?

12" i kasse med rør opp til hattehylla? lest noe om at det kan bli bra :S?

Og en bra 12" kontra en bra 15" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en Pioneer DEH-P4100SD spiller.

har tenkt litt på nye høytalere nede ved bena + sub og forsterker.

Noe erfaring med dette?

12" i kasse med rør opp til hattehylla? lest noe om at det kan bli bra :S?

Og en bra 12" kontra en bra 15" ?

da har du en grei spiller, dog du skulle hatt en rca utgang til..

men det går med 1 også :)

linker til frontsettet jeg har, kjøpte det nylig, og er veldig fornøyd !

http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... prodid=946

15" blir litt for stort spør du meg.. får en bedre 12" for samme prisen som en bra 15", og en enda bedre 10" ;) størrelsen på elementet har ingenting å si :) personlig er jeg fan av merket DLS, kan sjekke ut litt på www.bassbrothers.no , de har en del der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse har jo noe å si, en 10" spiller ikke like dypt som en 12", osv

Men vil anbefale 12", med porta opp hattehylla eller gjennom skiluka.

DLS er bra !

du har kanskje ikke sett de nye 6,5" basserne til DLS du da ? :P hvorfor lage så små elementer hvis større elementer gir dypere lyd ? ;)

http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... prodid=984

fant en PERFEKT forsterker til deg !

http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... prodid=961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DLS CA-31Varenavn2: Performance series - 2x65w + 1x170w

Er det nok til å dra en 12" på 5-900w ?

Og er det helt bortkasta med 2 * 12" i kasse + forsterker? Blir bedre lyd i en 12" + f.eks en mono forsterker (eller den du sendte link av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DLS CA-31Varenavn2: Performance series - 2x65w + 1x170w

Er det nok til å dra en 12" på 5-900w ?

Og er det helt bortkasta med 2 * 12" i kasse + forsterker? Blir bedre lyd i en 12" + f.eks en mono forsterker (eller den du sendte link av)

det kommer veldig ann på hva slags basser du skal ha.. men den klarer nok dra en relativt stor basser :)

skal dra en liten "historie" for "watt nerdsa".. skulle ha utepartey hos nabon, og måtte jo ha musikk.. jeg stilte med en Harman/Kardon forsterker på 2x80W, et par infinity høyttalere med 2x8"++ i hver høyttaler, nabon stilte med Cerwin Vega høyttalere med 15" - 6.5" og diskant i hver.. gjett hvilke forsterker som dro de 4 høyttalerne som liksom er på mange tusen watt !!! det var Harman sin 2x80watter det !

pioneer for eksempel (veldig fornlyd med spillerne dems, så ikke for å sverte pioneer :P) er en av merkene som liker å komme med høye watt-verdier på basserne sine, fint for dem, men man trenger ikke mange tusen watt for å dra greiene :P men ja, de 170watt'ene til DLS drar nok greit det :) 3-kanaler for å dra ned prisen litt på forsterker, i tillegg til at min mening er at det holder med frontsett, spiller vel ikke musikk for de som sitter på ?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har faktisk vært borti noe av det samme med CV og H/K :P så kjenner til det ;P

Artig du nevnte H/K, har nemlig kikket litt på denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

den + frontsett (av hvilket merke?) og en / to 12" i kasse (av hvilket merke?) med rør opp til hattehylla + en 4 kanals kanals forsterker, mulig av H/K, som jeg sendte link på nå.

Hva mener du om det ? =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville tatt pioneer, men da e jo meg (av høytalere), den 4-kanalsen trur eg vil spille bra, på frontsette. men ville hadt en mono blokk til å drive suben/subbene, eg ville tatt 2x12 i bandpasskasse med porter opp hatte hylla eller igjennom skiluka. høres ikke det bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey :D

Skal kjøpe meg stereo til en e36 318 sedan og lurer på hva jeg som anbefales.

Tenker jeg kjøpe basskasse med enten 2 12" eller en 15". Men vet ikke hva som er forskjell eller best? også hvilke merker som anbefales?

Lurer også om forsterker, om jeg skal kjøre på en 2 kanals eller 4?(eller en mono på 15")

og hvor stor jeg trenger:s ?

Har btw en ca 10.000,- å bruke.

Håper på det billigste, men beste til denne prisen :)

Håper på noen gode råd til en nybegynner :lol:

12'' subb slår hardere enn en 15'' 15 '' er treig på bassen, hadde heller tatt noen skikkelig 10'' av merke earthquake de er helt sinnsyke eller gått for en skikkelig heftig 12'' jbl eller noe sånt, å prøvd å fått tak i en litt heftig forsterker, fant en 10000watts forsterker på finn.no i stad til 5k eller noe, eller så har du en litt annen proff basser hvis du liker sinnsyk bass av merke xxx den er helt sinnsyk, er en 12'' på 32kg noe å sterkt anbefale, ligger en på finn oxo, til 5k så der har du det perfekte annlegget xxx12'' + 10k w forsterkeren =10000 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey :D

Skal kjøpe meg stereo til en e36 318 sedan og lurer på hva jeg som anbefales.

Tenker jeg kjøpe basskasse med enten 2 12" eller en 15". Men vet ikke hva som er forskjell eller best? også hvilke merker som anbefales?

Lurer også om forsterker, om jeg skal kjøre på en 2 kanals eller 4?(eller en mono på 15")

og hvor stor jeg trenger:s ?

Har btw en ca 10.000,- å bruke.

Håper på det billigste, men beste til denne prisen :)

http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=17909024

der har du linken til xxx basseren + forsterker:D annbefales!!!!!!!!! sinnsyk bass

Håper på noen gode råd til en nybegynner :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en Pioneer DEH-P4100SD spiller.

har tenkt litt på nye høytalere nede ved bena + sub og forsterker.

Noe erfaring med dette?

12" i kasse med rør opp til hattehylla? lest noe om at det kan bli bra :S?

Og en bra 12" kontra en bra 15" ?

da har du en grei spiller, dog du skulle hatt en rca utgang til..

men det går med 1 også :)

linker til frontsettet jeg har, kjøpte det nylig, og er veldig fornøyd !

http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... prodid=946

15" blir litt for stort spør du meg.. får en bedre 12" for samme prisen som en bra 15", og en enda bedre 10" ;) størrelsen på elementet har ingenting å si :) personlig er jeg fan av merket DLS, kan sjekke ut litt på www.bassbrothers.no , de har en del der :)

selfølgelig har størrelse noe å si?? en 10 tom spiller hardere trykk enn en 15'' en 15'' er trippel så ''soft'' bass enn 1 10'' men ja 15'' spiller heftig hvis du skal ha hele bilen til å riste i stykker, men en 10 tom kjenner du hardere trykk til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...