dejavu Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Jeg har oppdaget vann på gulvet på passasjersiden foran. Virker som det kommer inn i overgangen mellom nedre kant på høyre fremdør,og karosseriet. I hjørnet under hanskerommet,det nærmest døren, er det kliss vått. Ikke fuktighet på teppet opp mot dashbordet. Jeg antar at vannet kommer inn ovenfra et sted,for jeg merket fuktighet uten at bilen hadde vært kjørt.Finner ingen åpenbare tegn på slitasje i vinduspakninger i dette området. Ingen temperaturproblemer i motor. Kjølevann er OK. Varme/klimaanlegg fungerer som det skal. Er det noen typiske lekkasjepunkter på disse bilene? Takknemlig for tips,for regn har vi nok av i Stavanger...
pbk Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Hvis det er som på E46 er det trolig at fuktsperren i døren har løsnet. Da må du av med dørtrekket og feste/lime fast fuktsperren. Det er vannet som renner ned langs vinduet som kommer inn i bilen.
dejavu Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 Javel. Hvor ligger fuktsperren? Er det en form for gummipakning som vinduet passerer i?
pbk Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Fuktsperren er isoporaktig formpreset plate som dekker det meste av døren mellom metallet/vinduet og trekket på innsiden. Den er festet med noe gummiaktig kliss. Men jeg vet ikke om det er det som er problemet ditt. Er du litt flink med fingrene kan du skru av dørtrekket og sjekke. Du bør finne en guide på nettet som sier hvor alle skruer og klips sitter, og ellers huske på å koble av batteriet siden det sitter en airbag i døren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå