spaix Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 må temp maleren være ødelagt for at motoren skal koke?? bmw 520i e34 12v
Simpel Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Hva mener du? Hvis tempmåleren går på rødt betyr det vanligvis at kjølevannet blir for varmt.
spaix Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 må det være tempmaleren for at motoren skal koke?? bmw 520i e34 12v når jeg drar på litt så så går tempmåleren over normalt, å når jeg åpner kjøle vannet så koker det som f..
Hauso Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 da er det nok en mulighet å prøve å lufte kjølesystemet ditt. tempmåleren må ikke være ødelagt for at den skal koke. har ikke noe med saken å gjøre. termostatden din kan være gåen. uansett, prøv å luft systemet først.
spaix Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 da er det nok en mulighet å prøve å lufte kjølesystemet ditt. tempmåleren må ikke være ødelagt for at den skal koke. har ikke noe med saken å gjøre. termostatden din kan være gåen. uansett, prøv å luft systemet først. mente jo termostat ikke tempmåler hehe
Simpel Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Det er vanlig at det fosser ut kokende vann når du åpner kjølevannslokket, dette er fordi det står under trykk og har høyere kokepunkt, over 100 grader, når det står under trykk. Når du skrur opp lokket forsvinner trykket men kjølevæska er like varm og dermed koker det over. Helt normalt. At den måleren drar over på rødt når du gir på er ikke normalt. Kan du ikke forklare litt mer, fx går temperaturen tilbake til normalt med mindre belastning eller må du stoppe helt og la bilen kjøle seg ned? Litt mer detaljer, så finner vi nok ut av det
spaix Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 Det er vanlig at det fosser ut kokende vann når du åpner kjølevannslokket, dette er fordi det står under trykk og har høyere kokepunkt, over 100 grader, når det står under trykk. Når du skrur opp lokket forsvinner trykket men kjølevæska er like varm og dermed koker det over. Helt normalt.At den måleren drar over på rødt når du gir på er ikke normalt. Kan du ikke forklare litt mer, fx går temperaturen tilbake til normalt med mindre belastning eller må du stoppe helt og la bilen kjøle seg ned? Litt mer detaljer, så finner vi nok ut av det må ikke stoppe, hvis jeg skrur på varmeaparatet før jeg begynner å dra på litt er den normal tempratur, men hvis jeg ikke har det på så går den på rodt feelt... -.-
spaix Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 da er din termostat nokk gåen ja.. hva er prisen på en ny termostat da:)?
spaix Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 Et par hundre kan egentlig ikke så masse om bil, men hvor vanskelig er det å skifte den? å hvor kan jeg få tak i den? har noen en link, hvor vanskelig er det for en som ikke har gjort det før liksom?
kbteknik Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 veldig enkelt, jeg tror der ligger ett par tråder herinne om det, eller hvis du skal til skien kan jeg bytte den for deg..
Azeton Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Et par hundre kan egentlig ikke så masse om bil, men hvor vanskelig er det å skifte den? å hvor kan jeg få tak i den? har noen en link, hvor vanskelig er det for en som ikke har gjort det før liksom? Har du M50, så må du demontere viskovifte og 2 radiator slanger. så kan du skru ut thermostahus..
spaix Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 Et par hundre kan egentlig ikke så masse om bil, men hvor vanskelig er det å skifte den? å hvor kan jeg få tak i den? har noen en link, hvor vanskelig er det for en som ikke har gjort det før liksom? Har du M50, så må du demontere viskovifte og 2 radiator slanger. så kan du skru ut thermostahus.. har en bmw 520i 12 v veit ikke om det er en m50 jeg hoho
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå