Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde samme problem som du beskriver (Carsoft 6.5). Kjøpte en eldre bærbar med inbygget com/serial-232 port og mine problemer var løst. Prøvd en rekke ulike usb-r232 og pcmia serial-232 kort uten hell.

Skrevet
Tar opp igjen denne jeg...

Hvorfor får jeg Module does not respond på en del moduler når jeg får OK på veldig mange andre moduler???

BC/MID f.eks. den kommer bare som Module does not respond...

Har et sånt billig Kina-interface 6.1

Går ut fra du har BC/MID i bilen din siden du nevner den spesifikt?

Du skal ikke få opp noe på alle moduler, for du har ikke alle...

Skrevet

min erfaring er at pcen var for ny, etter å ha lest diverse på andre forum så viste det seg å vær en gjennganer. Noe med at den ikke klarer å få lav nok hastighet på dataoverføringen.

Når eg har brukt en gammel pc (p2/p3) så får eg kontakt med de modulene eg har, bruker eg den 1 år gamle bærbare er det ikke alt som enn får kontakt med.

Skrevet

Gunnar:

Ja, bilen min har da det. Den har jo kjørecomputer og den store naviskjermen. Går ut i fra at det er det som menes med Boardcomputer(BC) og Multi-informasjons-display(MID). ?

snurresprett:

Ok, så det er forskjell på hva slags/hvor gammel pc man bruker??? Javel, da blir jo dette med ett litt mer komplisert... :?

Jeg bruker en laptop fra 2003 med XP. Og jeg bruker USB til RS232-adapter fra ATEN.

Skrevet
Jeg sliter også med dette problemet, tenning i posisjon 2 og lysbryter på.

Kun testet på mine biler, E30 med m30. E34 535, E34 525iX

kommer i kontakt med alt fra instrument panel, airbag til vindu,vindusvisker og sentrallås. Men ikke girkasse og motor hjerne.

Har prøvd USB til R232 og eget kort i bærbar direkte til R232 port og får samme feil heletiden. Module does not respond.

Carsoft 6.5

Er billig kina kit fra ebay om noen skulle ha noen andre tips en å kjøpe orginal vare

På e30 er det vel ikke noe særlig mye å få kontakt med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...