Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. Jeg trenger hjelp, sårt! Jeg kjører en 518i med hele 113 ville ponnier under panseret. Derfor er jeg veldig interessert i å hive inn en turbo. Men finnes det manifold til turbo som passer på en m40 motor? Eller er det rett og slett UMULIG å sette turbo i en 1,8 liters BMW?? Jeg blir matt..

Jeg har ikke akkurat lyst til å bytte motor for da må jeg opp i rekke 6'er og da begynner det å bli litt mye jobb. Kan noen vær så snill å hjelpe meg?!

Skrevet

Du mener det er mye jobb å bytte til sekser ? Hva tror du det er å "hive" på turbo da ? Er nok enklere for deg å kjøpe en delebil med sekser og flytte over i din :)

Skrevet
Heisann.. Jeg trenger hjelp, sårt! Jeg kjører en 518i med hele 113 ville ponnier under panseret. Derfor er jeg veldig interessert i å hive inn en turbo. Men finnes det manifold til turbo som passer på en m40 motor? Eller er det rett og slett UMULIG å sette turbo i en 1,8 liters BMW?? Jeg blir matt..

Jeg har ikke akkurat lyst til å bytte motor for da må jeg opp i rekke 6'er og da begynner det å bli litt mye jobb. Kan noen vær så snill å hjelpe meg?!

eller bare bytt bilen din i en 520 24v :D

Skrevet
Du mener det er mye jobb å bytte til sekser ? Hva tror du det er å "hive" på turbo da ? Er nok enklere for deg å kjøpe en delebil med sekser og flytte over i din :)

Nei nei, jeg mente ikke å høres overlegen ut. Jeg mener ikke at dette er bare å "hive" i.. Hehe. Jeg bare lurte på om dere kunne hjelpe meg med å gi meg noen tips uten at jeg bare får svaret; bytt motor. For da er det nesten like greit å bare kjøpe seg en 520 eller hive i enda litt mer penger og kjøpe en 525.

Skrevet

og når vi er inne på arbeid så er det både lettere og billigere for deg å bytte motor enn å montere turbo, ikke minst er det mer økonomisk riktig. og for å spare arbeid og risiko ved å bli tatt, samt å få alle feilmotoriserte femmere av veien så kjøp deg 525, da helst med m50 motor:D dvs 24v

Skrevet

m40 motoren er ikke værdt å bruke penger på. Bytt motor eller bil. M40 motoren blir ikke å tåle å putte turbo på. Har leita litt selv, men klarer ikke å fi##e turbokit til 40.(mest sansynelig før en grunn)

Skrevet

Nei nei, jeg mente ikke å høres overlegen ut. Jeg mener ikke at dette er bare å "hive" i.. Hehe. Jeg bare lurte på om dere kunne hjelpe meg med å gi meg noen tips uten at jeg bare får svaret; bytt motor. For da er det nesten like greit å bare kjøpe seg en 520 eller hive i enda litt mer penger og kjøpe en 525.

Ja, det blir mye billigere å dra å handle seg en 520 eller 525.

Skulle du derimot på død og liv ville ha sette turbo på M40n så er turbomanifold din første utfordring. Det finnes ikke noe manifold å få kjøpt ferdiglagd for det jeg vet, så det lureste er å få tak i en M40 eksosflensplate og sveise den på et turbogrenrør fra M10 eller M42, som det finnes å kjøpe ferdig til (Medfører selvsagt at man må kappe bort flensen på M10/M42 grenrøret og sveise på M40 flensen).

Kan hende det er såpass god plass på eksossiden i E34 at du kan lage deg adapterrør fra eksosmanifolden og under og opp.

Må også si det at hvis du syns motorbytte er vanskelig, vil trolig turbo blir kjempevanskelig i forhold. Krever endel teknisk grunnforståelse for å få et turbosystem til å fungere. Samt at du må passe på og se etter motoren din 25 ganger oftere. Og bensinforbruket blir i 99% av tilfellene på billigbygg mye høyere enn standardbiler med like mye effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...