Svett18 Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Heisann.. Jeg trenger hjelp, sårt! Jeg kjører en 518i med hele 113 ville ponnier under panseret. Derfor er jeg veldig interessert i å hive inn en turbo. Men finnes det manifold til turbo som passer på en m40 motor? Eller er det rett og slett UMULIG å sette turbo i en 1,8 liters BMW?? Jeg blir matt.. Jeg har ikke akkurat lyst til å bytte motor for da må jeg opp i rekke 6'er og da begynner det å bli litt mye jobb. Kan noen vær så snill å hjelpe meg?!
Ullsokk Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Du mener det er mye jobb å bytte til sekser ? Hva tror du det er å "hive" på turbo da ? Er nok enklere for deg å kjøpe en delebil med sekser og flytte over i din
spaix Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Heisann.. Jeg trenger hjelp, sårt! Jeg kjører en 518i med hele 113 ville ponnier under panseret. Derfor er jeg veldig interessert i å hive inn en turbo. Men finnes det manifold til turbo som passer på en m40 motor? Eller er det rett og slett UMULIG å sette turbo i en 1,8 liters BMW?? Jeg blir matt..Jeg har ikke akkurat lyst til å bytte motor for da må jeg opp i rekke 6'er og da begynner det å bli litt mye jobb. Kan noen vær så snill å hjelpe meg?! eller bare bytt bilen din i en 520 24v
kbteknik Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 klart du får kjøpt turbo til 1,8 motor, ligger en del på ebay, eller kontakt a-dekk han kan sikkert hjelpe deg
Svett18 Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 Du mener det er mye jobb å bytte til sekser ? Hva tror du det er å "hive" på turbo da ? Er nok enklere for deg å kjøpe en delebil med sekser og flytte over i din Nei nei, jeg mente ikke å høres overlegen ut. Jeg mener ikke at dette er bare å "hive" i.. Hehe. Jeg bare lurte på om dere kunne hjelpe meg med å gi meg noen tips uten at jeg bare får svaret; bytt motor. For da er det nesten like greit å bare kjøpe seg en 520 eller hive i enda litt mer penger og kjøpe en 525.
Hauso Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 ville heller gjort det. er ikke noe vits i å koste på den motoren en turbo. ville bytta bil like gjerne.
525i1991 Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 og når vi er inne på arbeid så er det både lettere og billigere for deg å bytte motor enn å montere turbo, ikke minst er det mer økonomisk riktig. og for å spare arbeid og risiko ved å bli tatt, samt å få alle feilmotoriserte femmere av veien så kjøp deg 525, da helst med m50 motor:D dvs 24v
krofarn Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 m40 motoren er ikke værdt å bruke penger på. Bytt motor eller bil. M40 motoren blir ikke å tåle å putte turbo på. Har leita litt selv, men klarer ikke å fi##e turbokit til 40.(mest sansynelig før en grunn)
525i1991 Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 ja enig, fi##e turbokit til m40:D hihi m40 er jo sarv generelt. går like godt som symaskina til muttern også i en e34:O
oddis Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Du mener det er mye jobb å bytte til sekser ? Hva tror du det er å "hive" på turbo da ? Er nok enklere for deg å kjøpe en delebil med sekser og flytte over i din Nei nei, jeg mente ikke å høres overlegen ut. Jeg mener ikke at dette er bare å "hive" i.. Hehe. Jeg bare lurte på om dere kunne hjelpe meg med å gi meg noen tips uten at jeg bare får svaret; bytt motor. For da er det nesten like greit å bare kjøpe seg en 520 eller hive i enda litt mer penger og kjøpe en 525. Ja, det blir mye billigere å dra å handle seg en 520 eller 525. Skulle du derimot på død og liv ville ha sette turbo på M40n så er turbomanifold din første utfordring. Det finnes ikke noe manifold å få kjøpt ferdiglagd for det jeg vet, så det lureste er å få tak i en M40 eksosflensplate og sveise den på et turbogrenrør fra M10 eller M42, som det finnes å kjøpe ferdig til (Medfører selvsagt at man må kappe bort flensen på M10/M42 grenrøret og sveise på M40 flensen). Kan hende det er såpass god plass på eksossiden i E34 at du kan lage deg adapterrør fra eksosmanifolden og under og opp. Må også si det at hvis du syns motorbytte er vanskelig, vil trolig turbo blir kjempevanskelig i forhold. Krever endel teknisk grunnforståelse for å få et turbosystem til å fungere. Samt at du må passe på og se etter motoren din 25 ganger oftere. Og bensinforbruket blir i 99% av tilfellene på billigbygg mye høyere enn standardbiler med like mye effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå