Svett18 Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Hei hei.. Jeg trenger hjelp, sårt! Jeg kjører en 518i med hele 113 ville ponnier under panseret. Derfor er jeg veldig interessert i å hive inn en turbo. Men finnes det manifold til turbo som passer på en m40 motor? Eller er det rett og slett UMULIG å sette turbo i en 1,8 liters BMW?? Jeg blir matt.. Jeg har ikke akkurat lyst til å bytte motor for da må jeg opp i rekke 6'er og da begynner det å bli litt mye jobb. Kan noen vær så snill å hjelpe meg?!
Glenn-Andre Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 det er nok lettere å bytte motor enn å bygge turbo. å bytte motor tar en dag.
Svett18 Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 det er nok lettere å bytte motor enn å bygge turbo. å bytte motor tar en dag. Ja men, da må man jo tenke på så mye annet. Skal jeg ha noe mer enn 1,8l så må jeg opp i en 6'er istedet for en 4'er. Og da er motoren 14hundreOg40 meter lenger bak i bilen. Da må jeg ha ny mellomaksel osv. Hvis ikke blir jo utveksling helt feil. Det er masse som må byttes da og da blir det fort dyrt.. Jeg lurer rett og slett på om det er mulig å presse noen hester ut av en 4'er 1,8l uten å bytte motor eller bli blakk..
Glenn-Andre Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 koster fortvekk litt når man skal bygge turbo motor, det beste hadde nok vært å handla deg en delebil med sekser og flyttet over alt.
mropsahl Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=559 her har du en start til ett turbo bygg, du må nok sveise grenrør sjøl for ferdig lagde turbogrenrør til m40 har ikke jeg sett enda hvertfall.
Kentan-racing.com Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Temmeli sikker på jeg har sett grenrør på ebay.. Men for og snakke litt alvor.. Setter du på turbo får du det IKKE godkjennt.. da kan du like greit bygge om til 6er.. Å jeg er vel kjent i området mitt for og pøte turbo på alt som puster selv.. Bare å begynne å tenke på turbo så må du fort regne en 13000 bare i turbo og manifold om du finner det..Så btr.. dyser.. cooler.. Rør.. olje slanger.. Skjønner hvor jeg vil? ser mange mener de kan bygge turbo for 8000 kr.. det er et lass med hestemøkk spør du meg.. går bare ikke.. Du bikker en 16000 iallefall før du er ferdi.. For ca samme pris får du en knust 5 serie med 525 motor om du er heldig.. Da har du alt! Og ikke minst har du bremsene så du får stoppet.. å en annen bonus er at det er drifts sikkert.. Blir litt vond når jeg leser om alle som begynner med motor.. Skal man være seriøs med bil begynner man med bremser.. så understell.. så Motor til slutt.. Tenke på at dere skal stoppe dritten.. Å har man ikke godkjennt bil ser dem muligens litt mildere har man store bremser en små 518 bremser..
mropsahl Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 sant det du sier der kentan, tror ikke jeg hadde tatt på meg jobben med å bygge turbo på en 518. men det lar seg jo gjøre hvis man vil det
oddis Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Nå skal det sies til 518i's forsvar at den er kanskje den lateste BMW som er produsert i "nyere tid". Så den trenger ikke akkurat noe særlig bremse og understelloppgradering for å håndere rundt 150-160 turbohk. Men prinsippielt er jeg enig med deg Kentan. Såvidt jeg vet finnes det heller ikke noen M40 turbogrenrør i produksjon. Anbefaler deg til å skaffe deg et ferdigbygd grenrør til f.eks M10 eller M42, og kappe av flensen og sveise på M40 flens.
Kentan-racing.com Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Må korrigere meg selv litt.. er m42 jeg troli har sett ja.. Er morro og bygge turbo og leke seg.. Og for guds skyld så mener jeg at vi har flere medlemmer her på forumet med potente 4er motorer enn et menneske har fingrer på en hånd.. Men.. skjønner ikke at alle tror det er så billig med turbo.. Om man kan sveise alt selv og har delene liggende etter en gammel cosworth eller en saab så er det klart det blir billig.. Men av erfaring så er det lite holdbart.. Så for de med registrerte biler så har jeg en god formell: 1:funker det..? ikke rør det.. 2: mere knuff? bytt til større motor 3: bytter man motor varer det 4: når du er ute og kjører ligger kompisen din med turbo og skrur for han har stressa det i stykker. 5: fortsatt sugen på turbo? vent til juni når du får en 40 lapper i ferie penger.. dropp ferien og bygg skikkelig.. Det må jeg vel kunne kalle finne alternativer? Vet klart hva jeg selv hadde gjort..
mropsahl Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 oddis: husker du hvor du har sett grenrøret til M42?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå