Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Som følge av diverse klunkelyder forran i bilen skal jeg bytte tårnlager samt to øvre bærearmer ink foringer.

I den forbindelse lurer jeg på om noen har tips eller vil forklare hvordan jeg bør gå fram for å bytte tårnlagerne!?

Vil jeg trenge noe spesiellt verktøy som f.eks fjærklemmer? Er det noe mer på demperen som bør byttes med det samme jeg har hele sullamitten nede?

Alle tips mottas med stor takk :)

-Olav

Skrevet

Du må ut med hele fjærbeinet. Løsne tre 19mm bolter på baksiden av navet, pluss løsne stabilisator leddet. Kan være lurt å skru av kalipperen først så slipper du å løsne på noen bremseslanger. Løsne også kontakten til abs føler osv. Deretter løsner du de tre muttrene på toppen av tårnlageret og lirker ut hele fjærbeinet (jeg måtte bende ut med en flattrekker i bunn, greit å være to).

Når du har hele fjærbeinet løst må du ha ett par fjærklemmer for å få det demontert. Avspenn fjæra, så bruker du en pipe på den store mutteren i toppen, samt en umbraco nøkkel for å holde igjen demperen.

Hvis du finner noe som ser gammelt/slitt ut kan du jo bytte det og. Sjekk etter på stag og foringer mens du driv på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...