Bimmers525 Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Mye jobb med å få ned kassen? Evt hva er problemene jeg kan støte på? Hvis noen kan hjelpe
tikkakjell Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 rekner med de ikkje er så ulikt som på e30. litt jobb er de jo, trangt å komme til boltene i overkant på kassen. vist du ikkje har bukk så hadde eg tatt ut heile maskinen med kassen på
bmwess Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 du tar å kobler av aksel fra kasse . løsner feste til kassen og motoren. så vil motoren lrggr seg mot torpedovegg og det gjør det lettere å løsne boltene på toppen av kassen.
Bimmers525 Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 Hvordan enklest mulig få ned motoren og dermed lettere av kassen?
GiljeN Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 få motoren ned ? lettere og bare løsne girkasse feste i bakkant og ta en jekk under og jekke den helt opp...så kommer det greit rom til å løsne skruene på toppen
Astri Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Jo men om han har klart å få en god vinkel på motoren så bør han finne på noe slik at den vinkelen holder seg slik til han skal feste kassen på igjen, ellers så blir det vanskelig å nå boltene i toppkant igjen... Da eg demonterte kassen min uten å ta av motoren så brukte eg en bjelke og støtta den mellom motoren og taket i garasjen for å holde vinkelen på motoren... Lettere å montere kassen igjen.
Bimmers525 Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Skrevet Juli 19, 2009 Bare lurer på om noen har tatt kassen rett av uten å heve motor for å få bedre vinkel for å få av de øverste boltene? For meg ser det ut som en grei jobb å få av disse uten å styre noe, virker greit nok å komme til? noen inspill på dette?
Astri Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 ja e jo det eg har prøvd å forklare over deg her... Om du har bilen på bukker elns så prøv å få pressa motoren nedover mens den fortsatt henger i festene, dermed blir det lettere å komme til de øverste boltene og demontering/montering...
Bimmerlars Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Klem en trekloss imellom traversen og bunnpanna så motoren tilter maks bakover. Ikke noe problem å komme til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå