Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei BMW godtfolk! Har en e46 med litt dødgang i kassa.

Er dette et kjent fenomen på disse bilene?

Er det noe som kan byttes/fikses i kassa for å få den bra?

Eller er jeg nødt til å belage meg på byttekasse?

Kan få tak i en kasse som har stått i en 318 ikke sikker på motorbetegnelsen men lurer på om det er en kjangs for at denne kan passe i bilen min..?

Er det andre her som har byttet kasse på sin e46 og evt hva må jeg regne med gi for en brukt kasse som er i god stand??

Takker på forhånd for alle svar! :)

Mvh Torstein.

Skrevet

Høres usannsynlig ut at du kan ta en kasse fra en 318 og bare smekke den på. Det tror jeg ikke går.. Men hva mener du med dødgang? Bare i selve girspaken?!

Da kan du skifte staga under bilen og evt. foringer om det er det. Så blir den tight og fin igjen i overføringa! Alt dette er utenfor girkassen.

Skrevet

Ikke i overføringa nei den har jeg byttet! Du kan kjenne det når du tar tak i mellomakselen, når du vrir hører du en liten klakkelyd fra inne i kassa. Har skjekket alt annet på drivlinja diff f eks.

når man rygger å i det man trykker inn clutchen kommer det en klukkelyd fra område rundt kassa.

En kar jeg kjenner hadde vært borte i en bil med akkurat samme dødgangen. Ellers girer kassa helt fint, litt treig i 1-2 gir.

Er det en måte å fikse dette på? Eller er det bare å begynne å ringe huggere?? :evil:

Skrevet

Kan fikse girkasser ja. Må ta den ut å åpne den for å se hva som er galt.

En girkasse som er så masseprodusert vil det nok bli billigere å bare skifte til en annen brukt i god stand :)

Skrevet

Ja tror du har rett der ja! Men litt irriterende at en kasse må byttes etter 180 tusen..!

Men er vel de som må til for og få en tight drivlinje.. :evil:

Andre som har gjort det samme? Interesant å finne ut om dette er et kjent problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...