zin Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Er det vanskelig å justere ventilene. har litt tikking. Noen som har noen råd.
Morty999 Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 det går ikke ann å justere ventiler på m50, de er hydrauliske.
Velox Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Du har nok heller en sliten kam eller slitte skåler/hetter over ventilene. Husker ikke hva dem kalles..
sector59 Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 hydrauliske ventiler er vanskelig å stille med andre ord, de går ikke. Kjør gjennom systemet med motorflush til CRC. Hjelper ikke de. Har du gjedna punkter noen av løfterene :/ Men sikker på de ikke er eksosn som bleser ut (tikkelyd) Åsikker på du kjører rett olje?
zin Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 det går ikke ann å justere ventiler på m50, de er hydrauliske. ja da så. da må jeg bytte hele dritten da.
Velox Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Prøv en tynnere olje. Kanskje det ikke kommer nok olje opp der! Kanskje 10w/60?
zin Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 hydrauliske ventiler er vanskelig å stille med andre ord, de går ikke. Kjør gjennom systemet med motorflush til CRC. Hjelper ikke de. Har du gjedna punkter noen av løfterene :/ Men sikker på de ikke er eksosn som bleser ut (tikkelyd) Åsikker på du kjører rett olje? det er ikke eksosen. men det er ikke mye tikking, for når motoren blir varm høres det nesten ikke. Jeg kan jo prøve det motorflush.
kje Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Du vil nok oppleve noe tikking på kald motor. Det pga oljen ikke er blitt varm og kommer til i alle krinker og kroker... Ta en oljeservice på bilen (bytt olje og filter), gjerne 5w/50 eller 10w/60 kanskje? Ved oppstart vil motoren tikke noen sekunder uansett, - tikker den ikke ved varm motor burde du være en glad mann
kbteknik Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 ventilerne kan vel shimses? det trudde ihvertfald jeg
Simpel Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Den kalde motoren min tikket med halvsynt 10W40, flushet med noe oljerens og byttet til fullsynt 5W40 og alt ble bare velstand
320it Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 hvis man har 1 ventilløfter som tikker, hvordan finner man ut hvilken det er? uten å bytte alle 24?
Fliid Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Man hører om det er eksos eller innsugs side. Etter boken skal man bytte hele rekken med løftere, om det er en eksos løfter som henger, så bytter man alle på eksos. Man kan starte motor med demontert toppdeksel, så da hører man garantert hvor problemet er.
Azeton Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Kjøp 24 nye løftere fra kmcams og bytt alle, det er en veldig kjedelig oprasjon.. Stress
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå