SpiderPig Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Hei, i kveld begynte 318is`n min å tikke noe voldsomt etter jeg har kjørt hardt, stopper jeg den å starter igjen er tikkingen borte. Høres ut som at det kommer fra ventilene. Høres nesten ut som en diesel på tomgang.. Noen som vet hva dette kan være?
Till Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 sjekk om kjedestrammeren er inntakt. Hadde noe lignende på min, resultatet var ras så.
SpiderPig Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Skrevet Juli 19, 2009 vet ikke om det er hydraulisk, skal sjekke kjedestrammeren.. men om det er ventilene syns jeg det er rart lyden forsvinner med en gang jeg stopper å starter den igjen
dejavu Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Hei, i kveld begynte 318is`n min å tikke noe voldsomt etter jeg har kjørt hardt, stopper jeg den å starter igjen er tikkingen borte. Høres ut som at det kommer fra ventilene. Høres nesten ut som en diesel på tomgang.. Noen som vet hva dette kan være? Hadde slike symptomer selv for et par år siden.... Husker ikke hva det middelet het,men tikking forsvant. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... e+faenskap
SpiderPig Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Skrevet Juli 19, 2009 nja, er liksom ikke sånn vanlig bmw tikking den blir jo borte med en gang jeg skru av å på motor.. rart.
oddis Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Du kan prøve med en dieselrens i 40-45 sek på tomgang. Funker bra for mange, og får løsna mye groms.
OverKill Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Du kan prøve med en dieselrens i 40-45 sek på tomgang. Funker bra for mange, og får løsna mye groms. Dieselrens? kan du utdype den litt mer?
SpiderPig Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Skrevet Juli 19, 2009 hørt noen har snakka om å ha diesel i oljen i 1 min eller noe, men hvor mye diesel?
MaWeRiCk Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Du skriver at det høres ut som en diesel på tomgang ! Hvis det er ventil-tikking høres ikke det ut som en diesel, hvis lyden klirrer og skrangler litt, ville jeg sjekket Registergjedet.. Disse Plastik Slidene kjedet sklir mot kan være løs ?.. På min 318IS 93 mod. kjørte jeg 55 000 km med denne lyden siste 10 000 vil jeg si hørtes ut som en dieselbil...sliden på høre side løsnet og tullet seg runt tannhjulet nederst (krontappen) . Full Ventilras, så jeg måtte bytte motor.
Dr_S Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Lenge siden oljeskift? Biltemaolje? Bytt til en bra olje, f.eks Castrol. Hjalp på min gamle 318is husker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå