Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, i kveld begynte 318is`n min å tikke noe voldsomt etter jeg har kjørt hardt, stopper jeg den å starter igjen er tikkingen borte. Høres ut som at det kommer fra ventilene. Høres nesten ut som en diesel på tomgang.. Noen som vet hva dette kan være?

Skrevet

vet ikke om det er hydraulisk, skal sjekke kjedestrammeren.. men om det er ventilene syns jeg det er rart lyden forsvinner med en gang jeg stopper å starter den igjen :P

Skrevet
Hei, i kveld begynte 318is`n min å tikke noe voldsomt etter jeg har kjørt hardt, stopper jeg den å starter igjen er tikkingen borte. Høres ut som at det kommer fra ventilene. Høres nesten ut som en diesel på tomgang.. Noen som vet hva dette kan være?

Hadde slike symptomer selv for et par år siden.... Husker ikke hva det middelet het,men tikking forsvant.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... e+faenskap

Skrevet

Du kan prøve med en dieselrens i 40-45 sek på tomgang. Funker bra for mange, og får løsna mye groms.

Skrevet

Du skriver at det høres ut som en diesel på tomgang !

Hvis det er ventil-tikking høres ikke det ut som en diesel, hvis lyden klirrer og skrangler litt, ville jeg sjekket Registergjedet.. Disse Plastik Slidene kjedet sklir mot kan være løs ?..

På min 318IS 93 mod. kjørte jeg 55 000 km med denne lyden siste 10 000 vil jeg si hørtes ut som en dieselbil...sliden på høre side løsnet og tullet seg runt tannhjulet nederst (krontappen) . Full Ventilras, så jeg måtte bytte motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...