hon Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Hva kan jeg undersøke selv før jeg evt må kjøre diagnose på versted?
mike Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Det enkleste er å få tatt diagnose først fordi det er så mye forskjellig som kan være feil, jeg mener å huske at den mest vanlige feilen er ledningsbrudd under setet
Fliid Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Det enkleste er å få tatt diagnose først fordi det er så mye forskjellig som kan være feil, jeg mener å huske at den mest vanlige feilen er ledningsbrudd under setet og sensor matte i passasjersetet. Feil i ledningsnett under setet kommer ofte opp som feil på beltestrammer, men det er visstnok lite feil på disse. Egentlig. Er det feil på ledningsnett under setet, så klipp vekk kontakten som forbinder setet med billedningsnettet, og erstatt denne kontakten med presshylser, gjerne hunn og hann kontakter, så du får separert dette ved en senere reperasjon av setet.
hon Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 Minnes det var noe under setet ja. Men feilkoden mp vel likevel slettes av verksted selv om jeg finner feilen og reparerer den?
hnilsen Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Ja, du må inn og få det slettet. Jeg hadde samme problemet på min, men der var det sensormatten i setet som var gåen (de tåler jo ingenting, litt action i fremsetet og det koster deg dyrt...).
Fliid Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 hnilsen, matten er da ikke så dyr.. Enkel å bytte selv er den og.. ; ) hon, du kan prøve å ta av en av hovedkablene på batteriet og lad et stå slik i en halvtime. Er lampen der fortsatt etter dette, selvom du har utbedret feilen, så må du få slettet den på eget vis. Men er feilen fikset skal den egentlig slukke av seg selv. Diagnose må du ha uansett. Du kan ikke finne feilen uten det. Forøvrig så tar man AlltiD av en av kablene på batteri ved arbeid på Airbag anlegget.
DanH Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Jeg har nettopp tatt diagnose på mitt airbag lys, og det var feil på ene sensoren for side airbagen. Og resetting må gjøres på verksted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå