Gå til innhold

Motorbytte i BMW E30. m40->m50. Registrering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny på forumet, men satser på det er riktig sted :)

Det har seg sånn at jeg nærmer meg bilkjøp og har da en bmw e30 316i for hånd, bilen er en facelift.

Det jeg lurte på er hvordan det er å få registrert bilen med m50b25 motoren.

Tenkte og kjøpe "m50 i e30" kittet fra koed (noen som har erfaringer med det?), og få tak i e30 325 understell.

For og oppsummere litt:

Er det mulig og få registrert bilen med motoren?

Hva må kjøpes?

Hva skal til for å få bilen registrert?

Hvilke avgifter etc. vil det komme med ombyggingen?

Gjerne ta med mer jeg burde vite, tenkte og stikke å se på bilen til helgen, og er greit og vite om ombyggingen er mulig.

Vet at det er mange som har gjort dette, men er kommet noen nye regler visstnok som skal gjøre det vanskeligere(?)

Takker så mye for svar! :)

Mvh - OT

Skrevet

Kunne referert til flere tråder og slikt, men jeg svarer Nei på spørsmålet ditt. 316i med M50B25 = no go hos biltilsynet i Norge. Aksel vekt er da ett ankepunkt i denne saken.

Skal du på død å liv godkjenne E30 med M50, så start med en E30 som opprinnelig er 320i eller 325i. da kan det være muligheter. Jeg hadde ikke tatt meg bryet og ringt biltilsynet for en 316i, men du kan jo høre for morro skyld. Hadde det derimot vært om en 320i og oppover, så hadde jeg villet tatt en telefon.

Riktig svar får du ikke her på forumet uansett, ring Biltilsynet.

Skrevet

Fikk beskjed at jeg måtte bygge om til m3 understell jeg når jeg hørte om det var mulig å godkjenne en m52b28 motor i en e30 320i.

Siden den har ca 20 hk mer enn org 325 så tror jeg ikke at det er godt nok med 325 understell/bremser for de på biltilsynet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...