steinar1 Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Lurer på om noen her har erfaring med Ultimo. Har planer om "chip" trimming av bilen, og disse lover jo rimelig mye effekt økning da....http://www.ultimo.no på forhånd takk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Har selv sjekket en del angående chiptuning av min egen bil. Har snakket med Ultimo og en fra bimmers jobber på en av deres avdelinger. Han heter Torbjørn E39. Av det lille jeg har hørt virker det som de er seriøse så valget mitt har fallt på de. Akkurat nå har de ferie men han jeg snakket med sa de var på plass igjen i starten av August. Jeg laget også en tråd om chiptuning http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=121912&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar1 Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2009 det hørtes jo bra ut det, takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 ultimo er et seriøst firma. de har bra med kompetanse serviceinnstilte og hjelpsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar1 Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2009 takk, det høres bra ut har du brukt dem selv, eller jobber du der? det hadde i så fall vært bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 hehe. nei jeg jobber ikke der, men har vært i dialog med de maange ganger ang chiptuning og "dieselbox" de kan faget sitt. aldri hørt noe negativ omtale rundt det firmaet. men selv har jeg chippet bruksbilen hos Tore baklid på Turbopower i kongsberg. trivelig fyr med et lass med kunnskap. storfornøyd med det de har gjort med min hvertfall. kan jo sjekke www.turbopower.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar1 Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2009 takk, sjekka nå, men er det bare turbobiler han driver med eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 han driver med alt innen tuning. me eller uten snurre. men er vel med han kan best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar1 Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2009 vet du hvor mye effekt du fikk ekstra hos han eller? (på bil uten turbo) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 *flush* Kan like greit kaste pengene i dass for chiptuning av selvpuster... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 *flush* Kan like greit kaste pengene i dass for chiptuning av selvpuster... +1 på 2.5td'n min så gikk jeg fra org 131hk og 240nm til 175hk og 360nm + justering selv. kjekt med boxene at man kan justere de ytterligere hadde du tatt en bensinmotor uten turbo kanskje 5% effektøkning?? er bortkastet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar1 Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2009 hvorfor skriver Ultimo 8-12% økning da....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 kan godt hende.. men hvor mye merker du 8% av f.eks 100hk? det er jo ikke noen markant forskjell i forhold til prisen.. det blir dyre 8hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar1 Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2009 blir jo litt mer av 350hk da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 28hk ja. men hva skjer med dreiemomentet? når er effekta på topp osv? er mye som spiller inn. men f.eks ultimo (som jeg tror jeg ville brukt på sugemotor) veit hva som må gjøres.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå