Gå til innhold

Nytt anlegg, Feil? Justering?


Anbefalte innlegg

Hei. Har lest litt på forum men ble ikke mer klok av den grunn :P hehe

Jeg har koblet på en basskasse. "Xplod-Sony" Tror det er 15". På en splitter ny forsterker som jeg kjøpte istad. En Blaupunkt.

Bilder her:

dsc00754qer.th.jpg

dsc00756z.th.jpg

dsc00750q.th.jpg

dsc00748h.th.jpg

dsc00749cmr.th.jpg

tegningi.th.jpg

Her er en del bilder som jeg forsto at man nesten må oppgi for å kunne få svar ;b

Tegninga er sånn det er koblet.. Mener jeg å husker : )

Feilen er at det ikke kommer no lyd ut av bassen.. Hvis jeg skrur cdspilleren på fult, så hører jeg litt, men skal være mye mer effekt og mer "dunk-dunk"..

Help anyone? :)

Mvh, Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalkabelen er koblet slik at når jeg skrur cd-spilleren av/på, så skrur forsterkeren seg av/på. Volumet på forsterkeren? Huh? forklar : ) Har hatt cd-spilleren på max volum, å da hører man bassen bare bitte litt.. Har også testa basskassa på en annen bil og forsterker.. Den fungerte mer eller mindre opptimalt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke signalkabelen som styrer att forsterkeren går av og på :) det er remoten sin jobb.. er det noen knabber på andre siden av forsterkeren? det skal være en knapp du kan vri på, som styrer volumet, og en som styrer bassen, osv... også kan du og gå innpå menyen på cd spilleren, der du også kan stille nivået på bassen (men først må det ære innstilt på forsterkeren)

Du har kobla rett på høytalerkablene sant? pluss på pluss, og minus på minus, på samme kanal som signal kabelen står på? har du mer info om de ? subben og forsterkeren+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Nå skjønte jeg hva du mente ;b Ja, det følger en liten kladd som jeg setter inn på "remote" på forsterkeren.. Det er et lite hjul på den som man kan stille på.. Men har vridd og vridd på den lille saken uten at det har skjedd all verden :P hehe! Å er ganske sikker jeg kobla - - og ++. Men på forsterkeren så kan man koble på 2 basskasser.. Men siden jeg bare har en, så må jeg "bro koble" den? Right?

dsc00758ieh.th.jpg

Jeg kobla "Bridged mode" som man kan se på forsterkeren.. Dette er vel riktig måte å koble på når man har 1 basskasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo stemmer det. men du må ikke bro koble, men du får mer efekt :)

Men du har ikke en annen forsterker du kan prøve subben på? er litt i tivl på om den klarer og dra den subben.. eller har du en mindre subb du kan prøve på forsterkeren? men visst du skrur det hjulet på fullt, også skrur subben opp på cd spilleren da? og er det en knapp som kan skubbes, så prøv og skub opå den, for av ogtil er det en knapp som bestemer ka som skal spilles, og visst den står feil så vil ikke subben spille, kan du ta noen bilder av alle knapper på subben? nær bilder altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av knapper og tilkoblinger er vist på bildene jeg alt har lastet opp... Å har prøvd å spilt på "HP". Det kom lyd, men ikke no bass for å si det på den måten da :P Skal jo være "dunk". Men var bare litt vibrasjon.. Men en forsterker på 800W bør da klare å lage høye "dunke" lyder på en 1400W's bass element? : p Syns alt er veldig snålt..

Har prøvd basskassa på en anna forsterker, å da ble den som sakt mye bedre. Husker ikke hvordan forsterker det var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da har du garanter satt signalkabel feil i cs spilleren, prøv å sett den i en annen utgang.

Men ka e RMS watten på forsterkeren? Og cd spilleren er heller ikke av den beste sorten, rikti merke, men feil type :P

Sier ikke dette for å rakke ned på utstyre ditt eller noe, men skal det spille bra, må du kjøpe rett, har du prøvd å gå innpå menyen på spilleren, og skru opp bassen? prøv og å skru på freq.. er litt vansklig å vite helt ka som er gale, bår eg nesten ikke vet noe om forsterkeren, eller subben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalkabelen feil? Er jo bare 2 RCA "han" plugg.. En som er blå og en som er rød. Har da satt rød på rød og blå på hvit.

RMS watten er følgene: 2x100/1x300Wrms

Aner egentlig ikke hva det er, men står iallefall det på esken.

Har også gått inn på menyen på cd-spilleren og satt bassen på maks.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filteret skal stå på LP

Frekvensen skal stå på ca 80hz. (ved testing kan du sikkert la den stå rett opp)

Gain kan stå på det lågaste. So skrur du litt opp på spilleren. So kan du justere gain til volumet passer til resten av anlegget.

Har du skrudd på linjeutgangen på spiller? Du må antagligt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Kan prøve "oppskriften" din i mårra! Så får vi se.. Veit ikke om linjeutgangen er oppe.. Trodde dette var en selvfølge at de var.. Men da får jeg heller lese litt i manualen i kveld : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...