Frode_E30 Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Har byttet topp på en m50b20. Motor og kjølesystem var helt tomt, fyllte radiator med vann, klemte litt på slanger og løsnet på lufteskruen på toppen av radiatoren slik at vannen gikk ned og luften kom ut. Etter å ha fyllt den nesten helt full startet jeg motoren for å la den gå seg varm. Den gikk sakte opp til arbeidstemperatur og jeg fyllte etter med vann. Når den var kommet på arbeidstemperatur la jeg merke til at det ikke var varme i varmeapparatet. Etterhvert freste det kun damp ut av luftenippelen og jeg stoppet motoren. Ventet en stund og prøvde på nytt, men omtrent det samme skjedde bare at nå var ikke troppen til radiatoren på så allt vannet ble presset ut av radiatoren. Håper da ikke pakningen er gåen? Har mere tro på at jeg ikke fikk luftet skikkelig siden jeg ikke fikk varme i varmeaparatet. Trenger tips til lufting av m50b20 i e34!! Takker for alle tips
Bandit Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Dette er for M20, men det er i grunnen samme prinsippet http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5147
Fliid Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Se min signatur. Og for din egen skyld, la motoren være avskrudd mens du lufter. Finnes ingen grunn for å skru den på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå