OOTT Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 har en irriterende inspeksjons lampe som lyser i min gamle 89mod e34.. har hørt at det går an å få den til å stoppe med en liten kobling men hvordan?
bmwkizn Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Hadde du bodd nermere så har jeg kunne gjort det for deg
OOTT Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Skrevet Juli 23, 2009 hehe ja er litt lang vei for å ordne en liten lampe.. men det er vel bare å lage en liten kobling i diagnostik koblingen?
Simpel Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Er ikke så vrient visst. Fx her, http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... nullstille Søk på service reset eller service nullstille, søk på alle ordene og bare under teknisk, det kommer opp mange tråder om dette
catos88 Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 sett jord på pin 7... vis du har en av disse koblingene i motorromet :
OOTT Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 Den funka! pin7 og jord, mange takk for hjelpa ta ut pæra var plan b hehe..
OOTT Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2009 ikke meninga å dra frem en gammel post men lampa begynner å lyse igjen kort tid etter at jeg "stopper" den?
todleif Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 det er 2 ting du må nullstille. Først nullstiller du ein ting, so tar du sv tenningen. Og so nullstiller du neste ting. det er vel oljeskift og service indikatorene du nullstiller. (trur eg)
Deep Dish Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Siterer meg selv fra en annen tråd: Slik gjør du det enkelt selv:Resetledningen består av: 30cm ledning på 1,5mm2 eller liknende. Ikke bruk for tynn ledning 1 Klo som kan feste seg på karosserideler 1 Kobberspiker eller liknende på ca. 3mm diameter og 2cm lang Etter at denne ledningsgreia er lagd er du egentlig klar. Spissen som er på 3mm diameter skal plugges i Pin nummer 7 i Data Connectoren og Klo'en på jord/karosseri. For BMW med 15 Pins Data Connector: Plugg på Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i Data Connectoren. Sett tenningen på posisjon 2(på den posisjonen hvor motoren ikke starter, men alt det elektriske er på) Hold denne posisjonen i 3 sekunder for å resette olje intervallet Eller hold denne posisjonen i 12 sekunder for service intervallet. Du må sitte inni bilen å se på at service lampene resetter seg for du må sette tenningen på posisjon 0 etter at hver enkelt har resettet seg. Du må sette tenningen på posisjon 0 etter hver enkelt intervallreset ellers vil intervallene komme feil i fremtiden. Vær mest mulig presis med å sette tenningen på posisjon 0 etter at du har sett at intervallet har resettet seg. Her er tidene: 3 sekunder for Oljeintervallet 12 sekunder for Serviceintervallet For BMW med 20 Pins Data Connector: Her resettes intervallet når du fjerner spissen fra Pin 7 i Data Connectoren. Så her må du inn og ut med spissen etter gitt tid for å resette intervallene. Du setter tenningen på posisjon 2 og så setter du Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i f.eks 3-4 sek for oljeintervallet og så tar du den ut. Så setter du tenningen på posisjon 0 igjen. Hvis du vil ta serviceintervallet så kan du gjøre det etterpå. Men ha allti tenningen på posisjon 0 mellom hver. På BMW'er med 20 Pins Data Connector er det ikke så farlig om du ikke er helt presis på sekundet. Her er tidene: 3-4(3,25) sekunder for Oljeintervallet 11 sekunder for Serviceintervallet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå