Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en irriterende inspeksjons lampe som lyser i min gamle 89mod e34.. har hørt at det går an å få den til å stoppe med en liten kobling men hvordan?

Skrevet

hehe ja er litt lang vei for å ordne en liten lampe.. men det er vel bare å lage en liten kobling i diagnostik koblingen?

  • 2 months later...
Skrevet

det er 2 ting du må nullstille. Først nullstiller du ein ting, so tar du sv tenningen.

Og so nullstiller du neste ting.

det er vel oljeskift og service indikatorene du nullstiller. (trur eg)

Skrevet

Siterer meg selv fra en annen tråd:

Slik gjør du det enkelt selv:

Resetledningen består av:

30cm ledning på 1,5mm2 eller liknende. Ikke bruk for tynn ledning

1 Klo som kan feste seg på karosserideler

1 Kobberspiker eller liknende på ca. 3mm diameter og 2cm lang

Etter at denne ledningsgreia er lagd er du egentlig klar.

Spissen som er på 3mm diameter skal plugges i Pin nummer 7 i Data Connectoren og Klo'en på jord/karosseri.

For BMW med 15 Pins Data Connector:

Plugg på Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i Data Connectoren. Sett tenningen på posisjon 2(på den posisjonen hvor motoren ikke starter, men alt det elektriske er på)

Hold denne posisjonen i 3 sekunder for å resette olje intervallet

Eller hold denne posisjonen i 12 sekunder for service intervallet.

Du må sitte inni bilen å se på at service lampene resetter seg for du må sette tenningen på posisjon 0 etter at hver enkelt har resettet seg.

Du må sette tenningen på posisjon 0 etter hver enkelt intervallreset ellers vil intervallene komme feil i fremtiden. Vær mest mulig presis med å sette tenningen på posisjon 0 etter at du har sett at intervallet har resettet seg.

Her er tidene:

3 sekunder for Oljeintervallet

12 sekunder for Serviceintervallet

For BMW med 20 Pins Data Connector:

Her resettes intervallet når du fjerner spissen fra Pin 7 i Data Connectoren. Så her må du inn og ut med spissen etter gitt tid for å resette intervallene.

Du setter tenningen på posisjon 2 og så setter du Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i f.eks 3-4 sek for oljeintervallet og så tar du den ut. Så setter du tenningen på posisjon 0 igjen. Hvis du vil ta serviceintervallet så kan du gjøre det etterpå. Men ha allti tenningen på posisjon 0 mellom hver. På BMW'er med 20 Pins Data Connector er det ikke så farlig om du ikke er helt presis på sekundet.

Her er tidene:

3-4(3,25) sekunder for Oljeintervallet

11 sekunder for Serviceintervallet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...