Slaesj Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Hei ! Har så å si et veldig irriterende problem med min M50B25 motor. Under kjøring virker det så bilen drukner i bensin. Stopper helt opp på turtall med gassen fullt inne å vil ikke gå. (Når clutch er inne funker den fint på turtall etter noen pumper på gassen . men dør helt ut igjen rett etter jeg slipper den) MEN , kutter jeg tenningen 1 gang på den (Stopp - start) funker bilen helt greit igjen fram til den drukner på nytt. Har hatt bilen på automester (lokalt bmw verksted) uten at de fant ut noe. Ingen feilkoder , ingen falskluft å MYE penger rett i dass Noen som har vært borti noe lignende før? Mvh.
tangorev Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Ingen ekspert, men kan være en coil eller to som ikke er helt med. Kan jo være så mangt, men ettersom det er noe som kommer og går kan det være noe i den gata.. Om du tenker at den drukner kan du alltids skru ut en plugg og se hvordan blanding den får.. Lykke til
Slaesj Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Skrevet Juli 26, 2009 Er akkurat det som er , kan ikke skru ut pluggene for å sjekke etter så bilen fungerer helt fint etter man har kuttet tenninga. Da blir det jo ingenting å se på pluggen..
ulriksen Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Hei !Har så å si et veldig irriterende problem med min M50B25 motor. Under kjøring virker det så bilen drukner i bensin. Stopper helt opp på turtall med gassen fullt inne å vil ikke gå. (Når clutch er inne funker den fint på turtall etter noen pumper på gassen . men dør helt ut igjen rett etter jeg slipper den) MEN , kutter jeg tenningen 1 gang på den (Stopp - start) funker bilen helt greit igjen fram til den drukner på nytt. Har hatt bilen på automester (lokalt bmw verksted) uten at de fant ut noe. Ingen feilkoder , ingen falskluft å MYE penger rett i dass Noen som har vært borti noe lignende før? Mvh. jeg og har lignene prob med min m52b20 fusker og lugger å går drit dårlig . mange sikter til temp sensor for motor styring det er den som sitter på toppen venstre side under innsug nermest radiator det sitter 2 sensorer etterværandre den en har 2 pol i kontakta somer til instrument og den andre har2 poler som skal være problemet. håper du finner ut av det..
Slaesj Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 LMM og coiler har jeg nå prøvd , uten noe forbedring.. Bilen blir jo bare værre å værre nå.. Kan hende jeg er overtroisk , men jeg synes den fusker mer på skikkelig varme dager enn på kalde Men om temp sensoren skulle være ødelagt , skulle ikke bilen gå helt i nødmodus da? Ikke slik at jeg faktisk klarer å få turtall og få den til å bli like kvass å grei som den bruker å være med å trø inn clutchen å pumpe på gassen et par ganger ? Trenger seriøst hjelp nå , er helt fri for idèer om hva som kan være galt. Mvh
M30bXx Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 siden det er el vifte,(?)trur jeg det var sånn at hjernen styrer vifta ettersom hvikle signaler følern sender til den, er denne def så kan den gi signar om at motor er varm når den egentkli er kald, og få "feil" blanding, mener jeg leste om en med dette problemet tidligere og dette ble løst ved bytte av temp følere bare ett tips fra min side
Slaesj Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Ja du er ikke den første som sier at temp.føleren kan være probleme.. Får bestille begge tempfølerene å se hvordan det blir
badsha Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 ville heller ha sagt enten, veivsensor eller kam sensor...
MGR Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 jeg hadde samme problem, men der stoppet den helt, og det var lambdan.
Bmw_325i_ Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 hadde lmm eller lambda vært ødelagt hadde det kommet opp feilkoder når den var på verksted tipper jeg. feil på btr? evt temp2 som nevnt over. kan også være feil på gass spjeldbryter.. men ville vel kommet opp som feilkode det også.
Slaesj Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Bensintrykket målte de på automester , å de sa det var ok. Å siden de ikke finner ut nå , må jeg bare prøve å bytte ut komponenter til jeg finner feilen
Slaesj Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 Da var temp.føler byttet , å bilen holder på akkurat lik som før.. Begynner å bli rimelig lei nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå