AlpinaV8 Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Idag har det endelig lykkes meg å modifisere min TV tuner (som etter digtalt bakkenett var ubrukelig) til å motta RGBS signaler som du får fra en DVD spiller, eller i mitt tilfelle en embedded PC. Skal legge ut en komplett DIY på baso.no snarest, men legger ved et par bilder for de som er interessert. PS: Ikke lett å ta bilde av skjermen, men tro meg - bildet er langt bedre enn jeg hadde ventet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Juli 24, 2009 Share Skrevet Juli 24, 2009 Bra gjort dette Selv så kjøper jeg heller et utvidelseskort til hovedkortet med scart tilkobling. Men bra at en kan få modda tv-tuneren til å fortsatt kunne brukes. legg gjene en kopi av DIY på http://www.bil-pc.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpinaV8 Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2009 Men bra at en kan få modda tv-tuneren til å fortsatt kunne brukes. Takk. Grunnen til jeg gjør dette er å få inn en PC i bilen, uten det skal synes noenplass. Så TV tuneren vil inneholde en komplett mini PC, med I-Bus interface slik at den kan styres med originalknappene. Et annet problem når en skal bruke skjermen fremme er at den har forholdsvis lav oppløsning og benytter RGsB (Sync on Green). TV tunerens RGBs inngang har en automatisk nedskalering. Og når det gjelder lyd er det bare å sende en kommando til DSP slik at den skifter til ønsket inngang. All honør til BMW for bruk av telegrammer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå