Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med att bilen ikke oppfører seg normalt. Pleier alltid å være lettstartet, men noen ganger (skjedd to ganger på 2mnd ca) må jeg prøve 3-4 ganger for å få liv i den. Og da går den fryktelig ujevnt, såpass att hele bilen rister. Etter å ha rusa opp litt roer den seg. Trodde først det var noen problemer med motoren.

I tillegg hender det seg att den begynner å riste/nappe noe fryktelig når jeg slurer igang i 1. gir. Har hendt både på varm og kald motor. Mistenkte en feil med clutchen men merker ingenting når jeg girer fra 1-2 osv. Når bilen er i fart merker jeg ingen fjusk what so ever.

Sykt irriterende og er redd for å bruke bilen med tanke på skade på motor..

Noen som har peil på hva som kan være galt?

Skrevet

Hei, det med ristinga kan være coil'en(e).

Har en kammerat med en e34 520 m50b20, hans rister godt noen ganger, og dette er pga den sviver av og til på 4 sylindere, av og til på 5 og av og til på 6, det fører til at bilen går ugjevnt og rister!

Vi tror at grunnen til at den ikke sviver på alle 6 sylinderne er hjernen som er litt løs (muligens knukket den ene "pinnen" på selve hjernen.

Det beste du kan gjøre er å gå til en verksted (fordel med BMW-verksted) å få de til å ta en diagnose av bilen :wink:

Ellers kan du se på hjernen om den er hel og fin, evt se hvordan sylinderne/coil'ene ser ut og, skifte de som ikke holder mål..

Håper noe er til hjelp! :lol:

Skrevet

Men hvis problemet er att hjernen er "løs", burde jeg ikke ha risting når bilen er i fart også?

Kjøre diagnose på ett bmw verksted er siste utvei så lenge jeg kan få hjelp på bimmers :P

soniic999: tomgangsmotor, er det det samme som tomgangsregulator? Hvor sitter denne på m50?

Skrevet

Linken funker ikke.. Men etter å ha søkt litt leser jeg att den ligger under innsuget en plass.

Hvis det er coilen(e?) det er noe galt med, burde jeg ikke ha slik napping hele tiden?

Noe jeg kan gjøre for å utelukke noen feil?

Skrevet

Skru opp coilene og se om det ligger olje i bunn, sammen med pluggen. Hvis det lekker olje dit, så bytt toppdeksel pakningen. Kan være årsak til at en coil eller to har problemer.

  • 2 weeks later...
Skrevet
Skru opp coilene og se om det ligger olje i bunn, sammen med pluggen. Hvis det lekker olje dit, så bytt toppdeksel pakningen. Kan være årsak til at en coil eller to har problemer.

Prøvde dette idag, det var litt olje (noen dråper) nede ved pluggen ved den ene coilen, samt to andre coiler var litt "gule" på enden.

Er dette grunnen til at bilen fusker?

dsc00185adr.jpg

Og, kan jeg teste lmm ved å plugge den ut mens motor er i gang?

Skrevet

Sannsynligvis(uten å hatt bilen din mellom henda) kan det se ut som det kan være overslag på coiler.

Vanligvis vil en LMM som er ok gjøre at motor stopper hvis du tar av kontakt på tomgang, MEN; det forutsetter at resten er ok.

Skrevet

her er det overslag ja mulig det er kommet vann nedi toppen etter en mororvask el. noe sånt ta silicone spray og spray på den gummihetta nederst på coilen og tørk over med en tørr klut. dette pleier å hjelpe mot overslag

Skrevet

Dette er isåfall rart da jeg ikke har vaska motorrommet mens bilen er i mitt eie. Og fuskingen har oppstått etter jeg overtok den. Sannsynlig att det er toppdekselpakkningen da? :/

Skrevet

Ja. Og rengjør plugghylsene som er i enden av coiler. Samtlige. Inspiser og toppen av pluggene, nøye. Før montering igjen. Tut å kjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...