bue Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Åja, aldri tatt av slavesylinder på bmw tidligere, så beklager det..
jensemann23 Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 husk at nivået på bremsevæsketanken må være HELT på max-merket. for slangen til clutchen er ikke i bunn sånn som bremsene men midt på tanken. Så få en til å fylle på hele tiden.
Michael Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 jeg har bytta på et par e36.... en kurrant jobb....men et heeelvete å lufte
jensemann23 Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 nei da, lett å lufte hvis man har rett utstyr. KJøp en sånn enveisventil slange på biltema, sett den på luftenippelen og åpne den. Fyll bremsevæsketanken, pump et par ganger, fyll på igjen. Fyll hele tiden på bremsevæske. Legg slangen oppi en kanne eller noe, så bruker du bare bremsevæsken som kommer ut om igjen, pass på at nivået ikke kommer under uttaket på tanken som er ca midt på (blå slange). Når det ikke kommer luftbobler i slangen stenger du nippelen.
Michael Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 var nok ikke så lett..... det er så lett hvis det ikke har rent ut for mye...men hvis det er tomt så er det vanskelig å få fram guffa...
sufii Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Skrevet Juli 25, 2009 nei da, lett å lufte hvis man har rett utstyr. KJøp en sånn enveisventil slange på biltema, sett den på luftenippelen og åpne den. Fyll bremsevæsketanken, pump et par ganger, fyll på igjen. Fyll hele tiden på bremsevæske. Legg slangen oppi en kanne eller noe, så bruker du bare bremsevæsken som kommer ut om igjen, pass på at nivået ikke kommer under uttaket på tanken som er ca midt på (blå slange). Når det ikke kommer luftbobler i slangen stenger du nippelen. Høres ganske vanskelig ut, i og med at jeg aldri har gjort noe i lignende før. Ikke i nærheten engang. Men takk for all hjelp, skal prøve å tukle litt med clutchen i morgen så kommer med tilbakemeldinger på hvordan det går.
Fliid Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Michael, så hva i helvete kødda du med da? Du får det til å høres ut som det er rene bombeforskingen å få dette til. Fortell hva som gjorde det så inn i helsike vanskelig og hva løsningen på problemet ble. Ellers er jo ikke svarene dine en dritt til nytte. Trådstarter. Du kan og montere ny slavesyl, holde den med luftenippel opp mot gulv. tyngdekraften gjør da dertil at luften blir presset ut og det kommer til slutt ren væske ut. Da kan du montere slavesylinderen i girkassen. Husk; Ikke trykk på clutchpedal når slavesylinder er i friluft. Da spretter pinnen ut av slavesylinder og den er da å regne som defekt.
Charles Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Jeg trengte ikke lufte jeg. Etter bytte satt jeg på slangen fylte på fult og pumpa clutchen og vips hadde jeg clutch igjen. er null stress.
Fliid Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Oi, det hørtes jo alt for lettvint ut. Var slavesylinderen du benyttet en brukt en?
jensemann23 Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 på min rant det tomt, og det var likevel null problem å lufte. lettere enn å bytte olje eller tennplugger hvertfall. Så jeg skjønner ikke hva Michael har drevet med jeg heller. Har luftet clutch 2 ganger på den bilen, fortsatt like enkelt. Så lenge du vet hvor lufteskruen sitter og passer på å fylle etter væske hele tiden er det gjort på et kvarter.
Rollerboy Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Noen som har litt for mange tommeltotter kanskje? hehe
sufii Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Skrevet Juli 26, 2009 Noen som har litt for mange tommeltotter kanskje? hehe Hva mente du med det?
Hauso Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 du sier du har prøvd å lufte clutchen, men ikke vet hvor slavesylinderen er. Jeg lurer derfor på hva du har lufta? bare av nyskjerrighet:p Lykke til;D
sufii Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Skrevet Juli 27, 2009 du sier du har prøvd å lufte clutchen, men ikke vet hvor slavesylinderen er. Jeg lurer derfor på hva du har lufta? bare av nyskjerrighet:p Lykke til;D haha, ja. En kompis av meg påstod at han hadde gjort det, men tror vel han misforstod litt. Men har ennå ikke klart å få orden på det, skal prøve igjen på onsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå