Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

husk at nivået på bremsevæsketanken må være HELT på max-merket. for slangen til clutchen er ikke i bunn sånn som bremsene men midt på tanken. Så få en til å fylle på hele tiden.

Skrevet

nei da, lett å lufte hvis man har rett utstyr. KJøp en sånn enveisventil slange på biltema, sett den på luftenippelen og åpne den. Fyll bremsevæsketanken, pump et par ganger, fyll på igjen. Fyll hele tiden på bremsevæske. Legg slangen oppi en kanne eller noe, så bruker du bare bremsevæsken som kommer ut om igjen, pass på at nivået ikke kommer under uttaket på tanken som er ca midt på (blå slange). Når det ikke kommer luftbobler i slangen stenger du nippelen.

Skrevet
nei da, lett å lufte hvis man har rett utstyr. KJøp en sånn enveisventil slange på biltema, sett den på luftenippelen og åpne den. Fyll bremsevæsketanken, pump et par ganger, fyll på igjen. Fyll hele tiden på bremsevæske. Legg slangen oppi en kanne eller noe, så bruker du bare bremsevæsken som kommer ut om igjen, pass på at nivået ikke kommer under uttaket på tanken som er ca midt på (blå slange). Når det ikke kommer luftbobler i slangen stenger du nippelen.

Høres ganske vanskelig ut, i og med at jeg aldri har gjort noe i lignende før. Ikke i nærheten engang. Men takk for all hjelp, skal prøve å tukle litt med clutchen i morgen så kommer med tilbakemeldinger på hvordan det går. :)

Skrevet

Michael, så hva i helvete kødda du med da? Du får det til å høres ut som det er rene bombeforskingen å få dette til. Fortell hva som gjorde det så inn i helsike vanskelig og hva løsningen på problemet ble. Ellers er jo ikke svarene dine en dritt til nytte.

Trådstarter. Du kan og montere ny slavesyl, holde den med luftenippel opp mot gulv. tyngdekraften gjør da dertil at luften blir presset ut og det kommer til slutt ren væske ut. Da kan du montere slavesylinderen i girkassen.

Husk; Ikke trykk på clutchpedal når slavesylinder er i friluft. Da spretter pinnen ut av slavesylinder og den er da å regne som defekt.

Skrevet

på min rant det tomt, og det var likevel null problem å lufte. lettere enn å bytte olje eller tennplugger hvertfall. Så jeg skjønner ikke hva Michael har drevet med jeg heller. Har luftet clutch 2 ganger på den bilen, fortsatt like enkelt. Så lenge du vet hvor lufteskruen sitter og passer på å fylle etter væske hele tiden er det gjort på et kvarter.

Skrevet

du sier du har prøvd å lufte clutchen, men ikke vet hvor slavesylinderen er. Jeg lurer derfor på hva du har lufta? :P bare av nyskjerrighet:p Lykke til;D

Skrevet
du sier du har prøvd å lufte clutchen, men ikke vet hvor slavesylinderen er. Jeg lurer derfor på hva du har lufta? :P bare av nyskjerrighet:p Lykke til;D

haha, ja. En kompis av meg påstod at han hadde gjort det, men tror vel han misforstod litt. Men har ennå ikke klart å få orden på det, skal prøve igjen på onsdag. :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...